آلوده‌ ترین شهرهای کانادا

گزارشات شرکت بهبود کیفیت هوا HouseFresh که میزان آلودگی هوا در شهرهای سراسر جهان را محاسبه و با میزان آلودگی ناشی از کشیدن سیگار مقایسه می‌کند نشان داد، مونترال در بین شهرهای مختلف کانادا بدترین وضعیت هوا را دارد و میزان آلایندهایی که ساکنان مونترال به طور غیرمستقیم استنشاق می‌کنند معادل کشیدن ۱۲۴ نخ سیگار در سال است.

پس از مونترال، شهرهای ویندزور و همیلتون در انتاریو در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند و ساکنان این شهرها به طور غیرمستقیم به ترتیب مواد آلاینده معادل ۱۲۳ و ۱۱۶ نخ سیگار در سال را استنشاق می‌کنند.

شهر کیچنر در انتاریو در رتبه ی بعدی این فهرست قرار دارد و ساکنان آن سالانه به‌طور غیرمستقیم آلاینده‌هایی معادل کشیدن ۱۱۵ نخ سیگار را استنشاق کنند،

آلودگی هوای اتاوا برای ساکنانش معادل کشیدن ۱۱۳ نخ سیگار در سال است.

بر اساس این گزارش کانادا به طور کلی بهترین کیفیت هوا در جهان را دارد و آلودگی‌های به وجود آمده در این شهرها ناشی از آتش‌سوزی‌های جنگلی و انتشار گازهای گلخانه‌ای صنعتی به دلیل سوزاندن چوب و تولید انرژی در برخی از مناطق به خصوص غرب کانادا و شمال انتاریو است.

بر اساس این بررسی، بسیاری از شهرهای که دنیا بدترین کیفیت هوا را دارند در کشورهای در حال توسعه خاورمیانه، آسیای جنوب شرقی و آفریقا قرار دارند و مردم برخی از این شهرها آلودگی معادل با بیش از هزار نخ سیگار در سال را استنشاق می‌کنند.

بر اساس این مطالعه آلوده ترین هوا در میان پایتخت‌های جهان متعلق به داکا، پایتخت بنگلادش است که ساکنان این شهر به طور غیرمستقیم الودگی معادل کشیدن هزار و ۱۷۶ نخ سیگار در سال را تنفس می‌کنند.

برن، سوئیس پاک‌ترین هوا در میان پایتخت‌های جهان را دارد، و مردم این شهر به‌طور غیرمستقیم سالانه آلاینده های معادل ۱۱ نخ سیگار را استنشاق می‌کنند.

آلوده‌ ترین شهرهای کانادا و مقایسه میزان آلودگی غیرمستقیم‌ آنها با سیگار کشیدن در طول سال به این شرح هستند:
مونترال، ۱۲۴
ویندزور، انتاریو، ۱۲۳
همیلتون، انتاریو، ۱۱۶
کیچنر، انتاریو، ۱۱۵
اتاوا، ۱۱۳
لندن، انتاریو، ۱۱۰
شهر کبک، ۱۰۹
میسیساگا، انتاریو، ۱۰۸
تورنتو، ۱۰۴
ادمونتون، ۹۷
اوشاوا، انتاریو، ۹۶
وینیپگ، ۸۸
ویکتوریا، ۸۶
کلگری، ۸۳
هالیفاکس، ۸۰
ونکوور، ۵۹

Call Now Button