درخواست‌ های مجوز تحصیل می توانند به دلیل نمرات پایین، از سوی وزارت مهاجرت رد شوند

وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا می تواند درخواست مجوز تحصیلی افراد را به دلیل نمرات پایین در درس های اصلی مربوط به رشته تحصیلی مورد نظر آنها در کانادا رد کند.

یکی از متقاضیان هندی، که برای رد شدن پرونده اش شکایت کرده است، مدرک لیسانس خود را در سال 2020 در رشته مدیریت از دانشگاه بمبئی دریافت کرده بود. وی در سال 2021، برای دریافت مجوز تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت کارآفرینی در کالج Canadore درخواست داد.

وی همراه با درخواست خود، نامه پذیرش کالج Canadore، ریز نمرات خود و نامه پشتیبانی از کارفرمای فعلی را نیز ارسال کرده بود. اما با وجود اینکه کالج Canadore او را پذیرفته بود، آفیسر وزارت خانه درخواست مجوز تحصیل او را رد کرد زیرا متقاضی در دروس اصلی نمرات پائینی گرفته بود.

کانادا به دلیل کیفیت بالای آموزش، یکی از مقاصد اصلی دانشجویان بین المللی محسوب می شود و فرصت هایی برای دانشجویان بین المللی جهت کار در طول تحصیل و دریافت اقامت دائم فراهم می کند.

برای دریافت مجوز تحصیل باشید، باید شرایط زیر را داشته باشید:

دریافت نامه پذیرش از یکی از موسسات آموزشی مورد تأیید
اثبات تمکن مالی برای پرداخت شهریه سال اول، هزینه های زندگی در کانادا و بازگشت به کشور پس از تحصیل.
اگر قصد تحصیل در استان کبک را دارید، باید گواهی پذیرش کبک یا Certificat d’acceptation du Quebec (CAQ) را دریافت کنید.
ارائه برگه عدم سوء پیشینه. درخواست متقاضیانی که سابقه کیفری دارند یا برای امنیت کانادا خطر داشته باشند، ممکن است رد شود.
ممکن است وزارت مهاجرت از شما برگه سلامت و معاینه پزشکی بخواهد.
همچنین باید افسر مهاجرت را متقاعد کنید در پایان مدت اقامت برای تحصیل، کانادا را ترک خواهید کرد.
باید به محض دریافت نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی، برای دریافت مجوز تحصیل نیز اقدام کنید، زیرا زمان بررسی مجوز تحصیل ممکن است طول بکشد.

برنامه مهاجرتی مستقیم دانشجویی (SDS) برنامه ای است که برای سریعتر و کارآمدتر کردن درخواست مجوز تحصیل برخی از دانشجویان بین المللی طراحی شده است. ساکنان 14 کشور از جمله آنتیگوا و باربودا، برزیل، چین، کلمبیا، کاستاریکا، هندوستان، مراکش، پاکستان، پرو، فیلیپین، سنگال، سنت وینسنت و گرنادین، ترینیداد و توباگو، و ویتنام می توانند از این برنامه استفاده کنند.

پرونده های این برنامه ظرف 20 روز بررسی می شوند. برای ارسال درخواست مجوز تحصیل از طریق برنامه SDS، متقاضیان باید شرایط زیر را داشته باشند:

ارائه کپی نامه پذیرش از یک مؤسسه آموزشی تأیید شده.
ارائه مدرک معاینه پزشکی اولیه متقاضی
اثبات دریافت گواهی سرمایه گذاری تضمین شده 10 هزار دلاری.
اثبات اینکه امکان پرداخت شهریه سال اول تحصیل را دارید.
ارائه مدرک زبان؛ نمره آیلتس 6 برای زبان انگلیسی یا NCLC هفت برای زبان فرانسه.
ارسال درخواست به مرکز درخواست ویزا (VAC).

Call Now Button