ایلان ماسک در حالی که یک روشویی را حمل می کرد وارد ساختمان توییتر شد

با نزدیک شدن به مهلت نهایی قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری ایلان ماسک و توییتر، میلیاردر سرشناس آمریکایی روز 26 اکتبر در حالی که یک روشویی توالت را حمل می کرد، وارد دفتر مرکز این شبکه اجتماعی شد.
توییتر واقعی بودن ویدیوی منتشر شده از ایلان ماسک را تایید کرد.
ماسک پروفایل توییتر خود را با اضافه کردن عبارتی با مضون «رئیس توییت» تغییر داد و سانفراسیسکو را که دفتر مرکزی توییتر در آن قرار دارد به عنوان مکان استقرار خود معرفی کرد.
مهلت نهایی مشخص شدن سرنوشت این معامله جمعه ۲۸ اکتبر بود، که پس از دعواهای حقوقی چند ماهه، عاقبت ماسک توانست شرکت توییتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خریداری کند. حالا ثروتمندترین فرد جهان، توییتر را هم در مالکیت خود دارد.
ماسک پس از این معامله در توییتی نوشت، پرنده از قفس آزاد شد.
اولین اقدام او به عنوان مالک این شرکت، اخراج پاراگ آگراوال مدیرعامل و تعدادی از مدیران ارشد توییتر از جمله ند سگال، رئیس امور مالی و ویجایا گاده، مدیر ارشد حقوقی و سیاست‌گذاری این شرکت بود.
ماسک خود را پایبند آزادی بیان بی‌هیچ قید و بندی می‌داند، و منتقد مدیریت توییتر و سیاست‌های میانه‌روی آن بود.
ماسک اعلام کرد احتمالا کاربران معلق شده را به این شبکه اجتماعی باز می گرداند، از جمله دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین ایالات‌متحده که اکانتش در ژانویه ۲۰۲۱ معلق شده بود.
ماسک در مورد انگیزه اش از خرید توییتر گفت، علت این‌که توییتر را خریدم این است که وجود یک میدان همگانی در شهری دیجیتالی، برای آینده تمدن مهم است تا در آن طیف گسترده‌ای از عقاید به سلامت و بدون توسل به خشونت بتوانند به بحث گذاشته شوند.
وی گفت، توییتر را برای پول بیشتر خریداری نکرده، بلکه هدفش کمک به بشریتی است که دوستش دارد، هر چند احتمال شکست در پیگیری این هدف را زیاد می‌داند.

Call Now Button