تبعیض یک تجربه «تقریباً جهانی» هنگام استفاده از کارت‌های وضعیت

طبق یک گزارش جدید، تقریباً همه مردم بومی هنگام استفاده از کارت وضعیت Indian خود در معاملات روزمره، در فروشگاه ها و مشاغل با تبعیض مواجه شده اند.
این گزارش با عنوان They Sigh or Give You the Look: Discrimination and Status Card Usage، توسط Union of B.C. Indian Chiefs پس از آن تهیه شد که Maxwell Johnson مردی اهل Heiltsuk، و نوه 12 ساله‌اش در سال 2019 به اشتباه دستگیر شدند، زیرا از کارت‌های وضعیت فدرال خود برای افتتاح حساب بانکی در ونکوور استفاده کردند.
یک نظرسنجی که به عنوان بخشی از این مطالعه انجام شد، نشان داد، تبعیض یک تجربه «تقریباً جهانی» در میان افرادی است، که سعی کرده‌اند از کارت‌های صادر شده توسط دولت استفاده کنند.
Harmony Johnson نویسنده گزارش گفت: البته این همیشه اتفاق نمی‌افتد.
وی به عنوان فردی که دارای کارت وضعیت است، گفت، این یافته ها تعجب آور نبودند. همه ما به عنوان First Nations که از آن کارت استفاده می کنیم، درباره این مشکل می دانیم. ما به یکدیگر در مورد تجربه خوب یا بد خود از آنها می گوییم.
کارت های وضعیت توسط دولت فدرال صادر می شوند و موقعیت قانونی افراد تحت Indian Act را ثابت می کند. از این کارت ها می توان به عنوان یک نوع مدرک شناسایی و برای معافیت های مالیاتی خاص استفاده کرد. اما این استفاده با هزینه همراه است.
از 1026 پاسخ‌دهنده، همه به جز چهار نفر گزارش کردند، در طیف «به ندرت» تا «همیشه» در انواع مختلف کسب‌وکارهای خرده‌فروشی و خدماتی، تبعیض را تجربه کرده‌اند.
این یافته توسط یک کار میدانی مخفی به شکل ارزیابان آموزش دیده که به عنوان خریدار، تعاملات خود با کارکنان فروشگاه ها یا دفاتر را پس از ارائه کارت وضعیت بررسی می کردند، تقویت شد. این کارت ها در 65 درصد از تعاملات به عنوان شناسنامه و در 32 درصد موارد برای معافیت مالیاتی استفاده شدند.
ارزیابان گزارش کردند، در 17 درصد از 103 تراکنش انجام شده، تبعیض را تجربه کرده اند. در 21 درصد دیگر، ارزیابان مطمئن نبودند که به دلیل تبعیض با آنها بد رفتار شده است یا خیر. در اکثر موارد – 62 درصد – ارزیابان گفتند آنها تبعیض یا نژادپرستی را تجربه نکرده اند.
موارد آشکار تبعیض، مانند یک منشی که می گوید افرادی که از کارت‌های وضعیت استفاده می‌کنند مزیت ناعادلانه‌ای دارند یا کارمندانی که از دادن معافیت مالیاتی امتناع می‌کنند، کمتر گزارش شده است اما توسط اقلیت قابل توجهی به ترتیب با 48 درصد و 45 درصد تجربه شده است.
Johnson گفت: این باور عمومی در جامعه کانادا وجود دارد که مردم بومی به طور غیرمنصفانه از مزیت برخوردار هستند و چیزهایی را به صورت رایگان دریافت می کنند. بسیاری از اوقات از نادانی ناشی می شود. این خصومت نیست، عدم آگاهی از حقیقت گذشته ماست.
و این نوع استرس روزانه می تواند تاثیر خود را بگذارد.
Johnson افزود، بسیاری از پاسخ‌دهندگان و ارزیابان گفتند باید خود را قبل از انجام کار آماده کنند. وی در بررسی تبعیض‌های خاص بومیان در سیستم مراقبت‌های بهداشتی بریتیش کلمبیا شامل افرادی است که می‌گویند باید زیبا لباس بپوشند یا حتی در مواجهه با بی‌رحمی بسیار مودبانه رفتار کنند.
Stewart Philip رئیس Union of B.C. Indian Chiefs Grand گفت، کارت‌های وضعیت کاتالیزوری برای بیان عمومی نژادپرستی و کلیشه‌ای مردم بومی بوده است.
وی گفت، این نتایج به ما کمک می‌کند تا آموزش در کانادا را آغاز کنیم تا هیچ پدربزرگ و هیچ نوه‌ای در هنگام انجام کار قانونی خود از خشونت رنج نبرند.
این مطالعه که بین آوریل و سپتامبر 2022 انجام شد، در این گزارش آمده است، دولت فدرال باید نژادپرستی را محکوم کند زیرا این نهاد مسئول ایجاد و اداره کارت های وضعیت است. در این بیانیه آمده است که کسب‌وکارها و خرده‌فروشان همچنین باید کارکنان خود را در مورد کارت‌های وضعیت به عنوان شناسنامه قانونی و نحوه پردازش استفاده از آنها آموزش دهند.

Call Now Button