زنی که عروس جنگ شد و به کانادا مهاجرت کرد

در زمان جنگ جهانی دوم بسیاری از سربازان کانادایی که به کشورهای مختلف اروپا اعزام می شدند، در آن کشورها ازدواج می کردند و بچه‌دار می‌شدند. آنها پس از جنگ با همسران‌شان به کانادا باز می‌گشتند، این زنان غیر کانادایی به عنوان عروس های جنگ شناخته می شدند.
تخمین زده می شود در حدود ۴۸ هزار عروس جنگ به کانادا مهاجرت کرده اند که سرگذشت هر کدام حالا جزئی از تاریخ کانادا بوده و می‌تواند بسیار جالب باشد.
در این مقاله داستان زندگی یکی از این زنان را می خوانیم.
Margaret Houghton در اولین روزهای جنگ همسرش Arthur آشنا شد که در آن زمان دوره آموزشی را در نزدیکی خانه ی وی در Leatherhead بریتانیا می‌گذراند.
Margaret که اکنون ۹۵ ساله است می گوید، دیدار و آشنایی ما کاملا اتفاقی بود. من همراه یکی از دوستانم، منتظر دوست پسرش بودیم که او به همراه Arthur آمد. آن زمان من ۱۶ ساله و او دو سال بزرگ‌تر بود. ما خیلی زود عاشق هم شدیم. Arthur بعد از دو سال دوره آموزشی در انگلستان، به Mainland Europe فرستاده شد تا در هنگ هفتم ضدتانک در ایتالیا به آزادی هلند کمک کند.
Arthur سال ۱۹۴۵ به بریتانیا برگشت و ما با هم ازدواج کردیم، سپس به خانه خود درMoose Jaw کانادا برگشت. سال بعد هم به دنبال من آمد و ما با کشتی اقیانوس‌پیمای مشهور Queen Mary به کانادا آمدیم.
Margaret می گوید، این کار از لحاظ روحی بسیار به من آسیب زد. ترک کردن خانه، ترک کردن خانواده و اینکه اصلا ندانی هرگز دوباره برمی‌گردی یا نه و نمی‌دانی کجا قرار است بروی. اما همه چیز برای من به خوبی پیش رفت.
آنها خیلی زود ساخت خانه ی خود درMoose Jaw را شروع کردند تا بتوانند پسرشان را به خوبی پرورش دهند.
تخمین زده می شود ۲۱ هزار کودک همراه عروس‌های جنگ به کانادا وارد شدند.
جمع خانواده ی آنها خیلی زود با ۲ دختر و یک پسر دیگر بزرگ شد.
Arthur پیش از آنکه در سال ۲۰۱۳ از دنیا برود، سال‌ها یک فروشگاه لوازم خانگی در خیابان Main Street داشت.
کوچک ترین پسر آنها کالین، یکی از افسران ارشد نیروهای مسلح کاناداست و سنت نظامی خانواده را زنده نگه داشته است.
عروس های جنگ کمتر مورد تقدیر قرار می‌گیرند، زیرا بسیاری از کانادایی ها با آنها آشنا نیستند.
یک نظرسنجی انجام شده توسط Leger Marketing به سفارش سایت Ancestry.ca نشان داد، ۵۷ درصد از کانادایی‌ها با این عبارت آشنا نیستند.
Margaret از اینکه کانادایی ها از داستان زندگی عروس های جنگ بی خبر هستند تعجب نمی کند، وی می گوید، جنگ در سال ۱۹۴۵ تمام شد و از آن زمان، مدت زیادی گذشته است.

Call Now Button