تعداد اقامت دائم و ویزاهای کار و تحصیل صادر شده در کانادا در سال 2022

شان فریزر وزیر مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا در گزارشی اعلام کرد، در سال 2022 پیشرفت‌هایی در زمینه رسیدگی سریع‌تر به اپلیکیشن‌ها به دست آمده به طوری که‌ از ماه آگوست تا پایان نوامبر، درخواست های در انتظار رسیدگی تقریبا نیم میلیون کاهش یافته اند.

وی همچنین اعلام کرد، از ابتدای سال تا پایان نوامبر، نزدیک به 4.8 میلیون درخواست مورد رسیدگی قرار گرفته که تقریبا دو برابر مدت مشابه در سال گذشته است.

فریزر گفت، این افزایش به دلیل دیجیتال شدن سیستم، استخدام نیروهای جدید و استفاده گسترده‌تر از تکنولوژی بوده است. که باعث شده تقریبا 80 درصد از پرونده‌های جدید در زمان استاندارد مورد رسیدگی قرار گیرند.

ویزای تحصیلی
از ابتدای سال جاری تا پایان نوامبر، بیش از 670 هزار درخواست رسیدگی شده که این میزان در مدت مشابه سال قبل 500 هزار درخواست بوده است. درخواست های ویزای تحصیلی در حال حاضر در مدت 60 روز که استاندارد این سرویس است مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

ویزای کار
از ابتدای سال جاری تا پایان نوامبر، 700 هزار درخواست مورد رسیدگی قرار گرفته که بسیار بیشتر از 223 هزار درخواستی است که در 11 ماه نخست سال 2019 (آخرین سال قبل از شروع پاندمی کووید) مورد رسیدگی قرار گرفتند.

ویزای بازدید کننده
پیشرفت در زمینه صدور ویزای توریستی بسیار خوب بوده و میزان درخواست های رسیدگی شده در هر ماه نسبت به ماه‌های قبل از شروع پاندمی، بسیار بیشتر بوده است. مثلا در ماه نوامبر 260 هزار درخواست مورد رسیدگی قرار گرفت، که این میزان در ماه نوامبر سال 2019، در حدود 180 هزار مورد بوده است.

اقامت دائم
کانادا در سال 2021 برای 405 هزار نفر اقامت دائم صادر کرد که در یکصد سال گذشته بی سابقه بوده است. پیش بینی می شود در سال 2022 رکورد دیگری ثبت شود و این کشور به هدف 431 هزار اقامت دائم خود برسد.

در حال حاضر مدت زمان رسیدگی و صدور اقامت دائم برای همسران (در چارچوب برنامه اسپانسر شیپ همسر)، به استاندارد قبل از شروع پاندمی که حداکثر 12 ماه بود رسیده‌ است. به درخواست‌های Express Entry نیز طی 6 ماه رسیدگی می‌شود.

شهروندی
از آوریل تا نوامبر سال 2022، تقریبا 251 هزار نفر موفق به کسب شهروندی کانادا شدند که از کل تعداد شهروندی سال قبل بیشتر است. در حال حاضر بیش از 70 درصد از درخواست های شهروندی در مدت زمان استاندارد نهایی می‌شوند.

Call Now Button