تعداد منتقدان عملکرد جاستین ترودو در غرب کانادا افزایش یافته است

نظرسنجی جدید شرکت تحقیقاتی  Research Co نشان داد، نسبت ماه جون افراد بیشتری در غرب کانادا از تغییرات جدی در دولت فدرال حمایت می کنند.

بیش از نیمی از کانادایی ها (52 درصد) فکر می کنند، استانشان با یک نخست وزیر دیگر بهتر عمل خواهد کرد.

6.6 درصد (افزایش دو درصدی) از مردم در آلبرتا، 65 درصد (افزایش پنج درصدی) در ساسکاچوان و منیتوبا، 57 درصد (افزایش چهار درصدی) در بریتیش کلمبیا و 52 درصد (با افزایش چهار درصدی) در انتاریو می گویند، با نخست وزیری به جز جاستین ترودو، شرایط زندگی شان بهتر خواهد شد.

اما افراد کمتری در آتلانتیک کانادا (44 درصد کاهش، هشت درصد) و کبک (42 درصد، سه درصد کاهش) طرفدار تغییر سیاسی در اتاوا هستند.

ماریو کانسکو رئیس Research Co گفت: 56 درصد کانادایی‌های 35 تا 54 ساله می گویند، تغییر در دولت فدرال برای استان آنها مفید است. این رقم در افراد 55 ساله و بالاتر با (51 درصد) و 18 تا 34 ساله با (50 درصد) کمی کمتر است.

نظرسنجی نشان داد تقریباً 51 درصد کانادایی‌ها فکر می‌کنند، استانشان با یک نخست‌وزیر استانی متفاوت بهتر اداره خواهد شد.
بر اساس این نظرسنجی، انتقادها نسبت به نخست‌وزیر انتاریو داگ فورد از 43 درصد در جون به 57 درصد در ژانویه افزایش یافته و برای نخست‌وزیر کبک، فرانسوا لگو از 48 درصد به 45 درصد کاهش یافته است.

در بریتیش کلمبیا، بین جان هورگان در جون (41 درصد) و دیوید ابی در این ماه (40 درصد) تغییر کمی وجود دارد.

55 درصد از پاسخ دهندگان در آلبرتا فکر می کنند استان بدون رهبری دانیل اسمیت وضعیت بهتری خواهد داشت، در حالی که 65 درصد قبلاً همین نظر را در مورد جیسون کنی داشتند.

در کبک، احساسات جدایی طلبانه از 32 درصد به 29 درصد کاهش یافته است.

تنها 17 درصد از کانادایی ها فکر می کنند که بهتر است استان آنها به آمریکا بپیوندد و به یک ایالت آمریکایی تبدیل شود، بیشترین میزان استقبال از این ایده در آلبرتا است که  21 درصد از ساکنان آن چنین نظری دارند.

Call Now Button