نادر گرامیان نیک به جرم فرار مالیاتی و پولشویی به ۹ سال زندان و مصادره اموال محکوم شد

آژانس درآمد کانادا اعلام کرد، نادر گرامیان نیک اهل میپل انتاریو، در دادگاه مونترال به 9 سال زندان و جریمه 920 هزار دلاری محکوم و اموالش به ارزش تقریبی 4.6 میلیون دلار نیز مصادره شد.

اتهامات نادر گرامیان نیک شامل فرار مالیاتی، پولشویی، قاچاق اموال به دست آمده از ارتکاب جرم و راه اندازی یک صرافی بدون مجوز بودند.

فردریک ریمن از ویتبی انتاریو نیز به دلیل یک فقره فرار مالیاتی، ثبت اشتباه یا گمراه کننده در سوابق حسابداری آقای گرامیان نیک، به 50 هزار دلار جریمه نقدی، 18 ماه حبس مشروط و 100 ساعت کار اجتماعی محکوم شد.

تحقیقات نشان داد نادر گرامیان نیک، یک سیستم انتقال پول بدون مجوز را برای انتقال پول به لبنان، امارات متحده عربی، ایران، ایالات متحده و چین راه اندازی کرده و بیش از 3.2 میلیون دلار درآمد مشمول مالیات را در اظهارنامه های مالیاتی سال های 2013 تا 2018 گزارش نکرده و سعی در فرار مالیاتی داشته است.

آژانس درآمد کانادا و پلیس آر سی ام پی در پروژه ای مشترک به نامCollecteur به شناسایی موارد مشکوک فرار مالیاتی، کلاهبرداری مالیاتی و سایر موارد نقض جدی قوانین مالیاتی کانادا کمک می کند.

در دوره پنجساله اول اپریل 2017 تا 31 مارچ 2022 ، دادگاه ها 140 مالیات دهنده را به دلیل فرار مالیاتی محکوم کردند. از این 140 نفر، 64 نفر در مجموع به بیش از 17 میلیون دلار جریمه و 119 سال زندان محکوم شدند.

Call Now Button