ورزشکار ۹۱ ساله کانادایی، رکورد مسابقات رویینگ داخل سالن جهان را شکست

مسابقات قهرمانی داخل سالن قایقرانی برای اولین بار در کانادا در سالن میسیساگا – انتاریو برگزار شد، و در روز اول مملو از رکوردهای جهانی و لحظات تاریخی بود.

آلیدا کینگزوود از ووداستاک – انتاریو، ورزشکار ۹۱ ساله، رکورد جهانی ۲ هزار متر سبک وزن افراد ۹۰ تا ۹۴ ساله را شکست. وی این مسیر را در ۱۰ دقیقه و ۳۳ ثانیه و ۳۰ صدم ثانیه طی کرد.

کینگزوود پس از این مسابقه گفت، من این کار را برای فرزندان و نوه‌هایم انجام دادم، چون من مادربزرگی نیستم که با بچه‌ها کاردستی درست کند یا کلوچه بپزد.

چهار رکورد جهانی دیگر نیز در این مسابقات به ثبت رسید، از جمله ریچارد استات اج، رکورد مردان بیش از ۲ هزار متر در گروه سنی ۷۰ تا ۷۴ سال را شکست.

همچنین تیم کشور کوچک جزایر فارو که در حد فاصل بین ایسلند و نروژ قرار داشته و تنها ۵۸ هزار نفر جمعیت دارد و قایقرانی، ورزش ملی آن است، با شش ورزشکار، سه مدال طلای قهرمانی جهان را کسب کرد.

در این مسابقات بیش از هزار نفر از قایقرانان برتر جهان با هم به رقابت حضوری و صدها نفر به رقابت مجازی پرداختند.

یکی از ورزشکارانی که به صورت مجازی در این مسابقات شرکت کرد، اولنا بوریاک رکورددار سابق مسابقات داخل سالن جهان، از اوکراین بود. او تقریبا یک سال پیش از کشورش به لهستان گریخته و در این مسابقات در بخش ۵۰۰ متر زنان رده سنی ۲۳ تا ۳۹ سال به رقابت پرداخت و بصورت مجازی مدال طلا گرفت.

Call Now Button