ونکوور و تورنتو، میزبان جام جهانی فوتبال ۲۰۲۶

فیفا در میان ۱۶ شهری که نامزد میزبانی مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۶ بودند، تورنتو و ونکوور را انتخاب کرد. حال طرفداران فوتبال در این شهرها می توانند برخی از بهترین بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۶ را در نزدیکی محل زندگی خود تماشا کنند.

سایر شهرهای میزبان جام جهانی ۲۰۲۶ ، سیاتل، سانفرانسیسکو، لس آنجلس، کانزاس سیتی، دالاس، آتلانتا، هیوستون، بوستون، فیلادلفیا، میامی و نیویورک در ایالات متحده، و مونتری، مکزیکو سیتی و گوادالاخارا در مکزیک خواهد بود. در مجموع ۲۲ شهر کانادا، ایالات متحده و مکزیک میزبانان سه گانه این رویداد جهانی خواهند بود.

ایالات متحده میزبان اکثر بازی‌های مرحله گروهی و تمام بازی‌های مرحله یک چهارم نهایی خواهد بود. تورنتو و ونکوور نیز به صورت مشترک میزبان ده بازی خواهند بود.

استادیوم BMO تورنتو تاکنون میزبان بازی‌های دوستانه و مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ برای تیم‌های ملی بزرگسالان مردان و زنان بوده و ونکوور نیز میزبان ۹ بازی فوتبال در جام جهانی زنان ۲۰۱۵ بود.

استادیوم BC Place ونکوور باید به منظور رعایت الزامات فیفا چمن مصنوعی خود را با چمن طبیعی جایگزین کند. همچنین باید نیمکت‌های موقتی به استادیوم۳۰ هزار نفری BMO تورنتو اضافه ‌شود تا بتواند ۴۰ هزار تماشاگر مورد پیش‌بینی سازمان ورزش را در خود جای دهد.

ملانی مارک، وزیر گردشگری و ورزش استان بریتیش کلمبیا گفت، از این خبر بسیار خوشحال است و معتقد است که این اتفاق به نفع صنعت گردشگری استان خواهد بود. این رویداد بازدیدکنندگانی را از سراسر جهان جذب خواهد کرد و وقتی که بازدیدکنندگان برای اولین بار به بریتیش کلمبیا بیایند، مطمئنا بارها و بارها به این شهر برمی‌گردند و این شهر را به دیگران نیز معرفی می‌کنند.

یک گزارش جدید تأثیر اقتصادی جام جهانی بر اقتصاد محلی را ۳۰۷ میلیون دلار تخمین شده و پیش بینی می کند، ۳۳۰۰ شغل ایجاد شود. هزینه میزبانی پنج بازی ۲۹۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود که دو سوم آن توسط دولت انتاریو و دولت فدرال پرداخت می‌شود.

Call Now Button