برنامه های ویژه نوروز در نورث شور

جمعیت ایرانی رو به رشد نورث شور با رسیدن بهار فرا رسیدن نوروز و سال نو ایرانی را جشن می گیرند. رویدادهای متعددی در روزهای آینده به همین مناسبت برگزار می شود.

گالری The Polygon رویدادی را برای ۱۶ مارچ ترتیب داده‌ که ترکیبی جذاب از موسیقی زنده و هنر استفاده از موادغذایی است که به همت هنرمند و نویسنده ایرانی صهبا ساد برگزار می شود.

از 15 مارچ، در موزه نورث ونکوور سفره هفت سین به نمایش گذاشته می شود. مجموعه رویدادهای مدرسه روشنا نیز از 19 مارچ آغاز می شود؛ کلاس ها و کارگاه های روشنا برای تقویت زبان فارسی، فرهنگ، هنر و موسیقی ایران تلاش می کند.

در کتابخانه نورث ونکوور، یک رویداد دوستانه برای همه سنین در 18 مارچ برگزار می ‌شود، که در آن مهمانان می ‌توانند تخته نرد بازی کنند، سفره های هفت سین ببینند، جوایز برنده شوند و خوراکی های سنتی ایرانی بخورند.

کتابخانه یادبود وست ونکوور نیز یک جشن فارسی برای بچه‌ ها همراه با اجرای موسیقی در 22 و 23 مارچ برگزار خواهد کرد. در کتابخانه‌ های نورث ونکوور و وست ونکوور، کتابداران مجموعه ‌ای از منابع را گردآوری کرده‌ اند که اعتراض ‌هایی را که در حال حاضر در ایران و در سراسر جهان رخ می‌دهد منعکس کنند.

شروین شهریاری، نماینده شورای شهر نورث ونکوور، نوشت: به نظر من، نوروز یعنی برقراری ارتباط مجدد با طبیعت پس از زمستان، و برقراری ارتباط مجدد با مردمی که می شناسیم، حتی اگر ایرانی نباشند.

موزه هنر وست ونکوور در نمایشگاه زیر سایه درخت نیلوفر، آثار دو هنرمند محلی که در ایران متولد و بزرگ شده اند، به نمایش می گذارد. نقاشی های پری آذرم معتمدی و رزیتا معینی ‌شیرازی تاریخ و شعر کلاسیک و مدرن فارسی را به تصویر می‌کشند و در بیشتر آنها به درخت نیلوفر ادای احترام می ‌کنند که نمادی از پناهگاه و استعاره ‌ای از امنیت و بهبودی در فرهنگ ایرانی است.

خیابان لونزدیل نیز پر از رستوران‌ ها، نانوایی ‌ها و فروشگاه‌ های ایرانی است. پویان دانش، سرآشپز سال گذشته بریتیش کلمبیا می گوید، یکی از راه های آشنا شدن با فرهنگ ایرانی، خوردن غذاهای ایرانی است.

Call Now Button