کانادایی هایی که به اروپا سفر می کنند از سال 2024 باید هزینه ای بپردازند

قرار بود از نوامبر امسال، کانادایی ها برای سفر به اروپا هزینه ای را پرداخت کنند اما به نظر می رسد این برنامه ها به تعویق افتاده است.

اتحادیه اروپا سال گذشته برنامه‌هایی را برای سیستم جدید لغو روادید اتحادیه اروپا (EU) به نام سیستم مجوز اطلاعات سفر اروپا (ETIAS) اعلام کرد. این سیستم الکترونیکی برای پیگیری بازدیدکنندگان از 63 کشوری که برای ورود به منطقه شینگن نیازی به ویزا ندارند ایجاد شده است.

نحوه کار به این صورت است: سیستم مجوز سفر اجباری، هر متقاضی را بررسی و اطلاعات لازم برای تعیین امن بودن ورود بازدیدکنندگان به کشورهای شنگن را پیگیری می‌کند.

در بیانیه ای در وب سایت آمده است: در مجموع، مجوز ETIAS، سفر به اتحادیه اروپا را با دردسر کمتر به تجربه ای بسیار امن تر تبدیل می کند.

قرار بود این سیستم تا نوامبر 2023 به طور کامل عملیاتی شود، اما به نظر می رسد کانادایی ها می توانند یک سال دیگر بدون هزینه به اروپا سفر کنند زیرا تا سال 2024 راه اندازی نخواهد شد.

خوشبختانه، هزینه زیادی نخواهد داشت.

ETIAS فقط 7 یورو (10.15 دلار کانادا) هزینه داشته و فقط برای بزرگسالان بالای 18 سال اعمال می شود و به مدت سه سال معتبر خواهد بود. می توانید هزینه را از طریق کارت نقدی و اعتباری پرداخت کنید.

Call Now Button