ونکوور انتظار دارد در سال 2023 رکورد بازدید 331 کشتی کروز را داشته باشد

ورود Sapphire Princess از شرکت Princess Cruises به ترمینال کروز Canada Place در 12 آوریل نمادی از تداوم امید برای بازگشت گردشگری در ونکوور است.

این اولین مورد از رکورد 331 بازدید کشتی کروز مورد انتظار بندر ونکوور از شهر در فصل 2023 است، که اگر خطوط کروز بتوانند آنها را پر کنند، رکورد تعداد مسافر را خواهد شکست.

Mandy Chan مدیر خدمات کروز Vancouver Fraser Port Authority گفت، سال گذشته 307 کشتی‌ کروز از ونکوور بازدید کردند که باعث حمایت از بسیاری از تجارت‌های گردشگری و مهمان‌نوازی منطقه شد.

Chan گفت: بر اساس برنامه ما، به نظر می رسد که این فصل حتی چشمگیرتر خواهد بود. انتظار می‌رود هشت درصد بازدیدهای بیشتر کشتی‌های کروز با پتانسیل جابه‌جایی رکورد 1.3 میلیون مسافر را شاهد باشیم.

محدودیت‌های سفر، از جمله ممنوعیت ورود کشتی‌های کروز به کانادا در آغاز همه‌گیری کووید-19 در مارس 2020 که تا پایان سال 2022 ادامه داشت، گردشگری را به یکی از سخت‌ترین بخش‌های اقتصاد تبدیل کرد.

قبل از همه‌گیری، مقامات گردشگری تخمین زدند بخش سفرهای دریایی ونکوور حدود 2.2 میلیارد دلار از 15 میلیارد دلار اقتصاد گردشگری مترو ونکوور در سال است.

Royce Chwin مدیر عامل شرکت Destination Vancouver، یک سال پیش گفت، این صنعت در طول همه گیری به حدود 5 میلیارد دلار در سال کاهش یافت و انتظار داریم پس از بازگشت مجدد در سال 2022 هنوز زمان بیشتری طول بکشد تا بهبود یابد.

آمار مسافران جمع‌آوری‌شده توسط YVR نشان می‌دهد، بازگشت مجدد سفر به رقم قبل از همه‌گیری نزدیک می‌شود. در ژانویه، این فرودگاه پذیرای 1.8 میلیون مسافر بود که بیش از دوبرابر تعداد مسافران در ژانویه 2022 و تنها 11 درصد کمتر از آخرین ژانویه قبل از همه‌گیری در ژانویه 2020 بود.

در شش ماه آخر سال 2022، 11.4 میلیون مسافری که از YVR عبور کرده اند، تنها 17 درصد کمتر از 13.7 میلیون مسافر در شش ماه آخر سال 2019 بوده است.

Chwin می‌گوید: آنچه همیشه گفته‌ایم این است که احتمالاً تا سال 2026 طول می‌کشد تا شاهد بازسازی کامل و قوی اقتصاد بازدیدکنندگان خود باشیم.

Call Now Button