رسیدهای خرید مواد غذایی را برای اشتباهات احتمالی چک کنید

گزارش جدید آزمایشگاه تجزیه و تحلیل مواد غذایی کشاورزی دانشگاه دالهاوزی نشان داد، 67 درصد از کانادایی ها حداقل یک بار در طول سال گذشته در رسید خرید مواد غذایی خود اشتباهاتی را پیدا کرده اند.

سیلوین شارلبوآ، مدیر این مرکز گفت: اکثر مردم به رسیدهای خود توجه نمی کنند که ممکن است باعث ضرر آنها شود.

بر اساس نظرسنجی Caddle که در میان 5500 کانادایی انجام شد، 78.5 درصد شرکت کنندگان اعلام کردند، قیمت نهایی در رسید با قیمت اجناس متفاوت است.

49.5 درصد از شرکت کنندگان اعلام کردند، همیشه رسیدهای مواد غذایی خود را بررسی می کنند تا اشتباهی نداشته باشد.

شارلبوآ گفت، خریداران اغلب پس از خرید عجله دارند و رسیدها را دقیق نگاه نمی کنند. اما آنها می ‌توانند با بررسی رسیدها و یافتن اشتباهات احتمالی، سالانه 50، 60 یا 70 دلار صرفه جویی کنند.

اهالی نیوبرانزویک و مانیتوبا با 61 درصد کمترین احتمال خطا در رسیدها و اهالی نیوفاندلند و لابرادور با 84 درصد بالاترین میزان خطا را ثبت کردند.
بر اساس این گزارش حدود 84 درصد از خریدارانی که خطایی در رسید خود پیدا می ‌کنند، برای اصلاح اشتباه شکایت می کنند. حدود 40 درصد از کسانی که شکایت نکرده ‌اند، می گویند، این مبلغ ارزش شکایت کردن ندارد، و 31 درصد گفتند وقت شکایت کردن ندارند.

حدود 87 درصد از پاسخ دهندگان گفتند، پس از بازگرداندن رسید به صندوقدار یا مسئول خدمات مشتری فروشگاه، از نحوه برخورد و پاسخ دهی فروشگاه راضی بوده اند.

شورای خرده فروشی کانادا در سال 2002 یک کد رفتاری وضع کرد که بر اساس آن، وقتی یک خطا در رسید یافت می شود، فروشگاه باید 10 دلار تخفیف دهد یا اگر قیمت کالا کمتر از این مقدار باشد کالا را به صورت رایگان ارائه دهد. فروشگاه های لاب لا، مترو، Sobeys، والمارت، کاسکو و کندین تایر از جمله امضاکنندگان داوطلبانه این کد هستند.

Call Now Button