کانادا شغل و حمایت عمومی از مهاجران دارد، اما مسکن نه

کارشناسان می‌گویند، اگر دولت لیبرال ترودو راه‌حل جامع مسکن برای تازه‌واردانی که برای پر کردن مشاغل در کشور، مورد نیاز هستند، ارائه نکند، طرح کانادا برای باز کردن درهای خود به روی صدها هزار مهاجر شکست خواهد خورد.

Nik Nanos محقق گفت، مقرون به صرفه بودن و در دسترس بودن مسکن، مسائل کلیدی مورد توجه کانادایی‌ها است که عموماً طرفدار مهاجرت هستند. نتایج آخرین نظرسنجی سازمان او نشان می‌دهد، بیش از نیمی از کانادایی‌های شرکت‌کننده بر این باورند که افزایش مهاجران به‌عنوان مقیم دائم تأثیر مثبت یا تا حدودی مثبتی بر اقتصاد خواهد داشت.

همان نظرسنجی Nanos Research/Bloomberg نشان داد، ساکنان انتاریو و B.C. احتمال بیشتری وجود دارد که بگویند تأثیر مهاجرت بر اقتصاد کانادا مثبت یا تا حدودی مثبت خواهد بود، در حالی که ساکنان Prairies احتمالاً می گویند تأثیر منفی یا تا حدودی منفی خواهد بود.

Nanos با تجزیه و تحلیل داده‌های New Canadian Media گفت، حمایت عمومی نسبتاً بالا از افزایش مهاجرت، به دولت ترودو فضایی می‌دهد تا اهداف مهاجرت را تقویت کند.

دولت فدرال قصد دارد هدف سالانه مهاجران را از 465000 نفر در سال 2023 به 485000 نفر در سال 2024 و 500000 نفر در سال 2025 افزایش دهد، تا در درجه اول از بحران کار فلج کننده در کانادا که بیش از یک میلیون شغل خالی باقی مانده، بکاهد.

با این حال، افزایش اجاره بها در مراکز شهری، بسیاری از کانادایی ها را وادار کرده است تا به دنبال مسکن مقرون به صرفه در جای دیگری بگردند، و بسیاری را به این سوال واداشته است که مهاجران جدید کجا زندگی خواهند کرد.

Nanos گفت، این نکته معتبری برای کانادایی‌ها است که بگویند، من حتی نمی‌توانم هزینه اجاره خانه‌ام را بپردازم و برای پرداخت وام مسکن خود با مشکل مواجه هستم و فکر می‌کنم که ما افراد بیشتری را به کشور می‌آوریم، آنها کجا می‌توانند زندگی کنند؟ من فکر می‌کنم این بیش از هر چیز دیگری یک خطر سیاسی برای لیبرال‌ها است. زیرا اگر ما مهاجران بیشتری را وارد کشور کنیم و فشار بیشتری بر بازار مسکن وارد کنیم، مردم ناامید خواهند شد و احتمالاً لیبرال ها را مسئول آن خواهند دانست.

Nanos افزود: مسئله ورود مهاجران به کشور نیست، بلکه به نحوه برخورد دولت با مهاجرت و سیاست هایش مربوط می شود. ما باید مطمئن شویم که آنها شغل و جایی برای زندگی دارند.کانادا برای مهاجران شغل دارد، اما مسکن ندارد.

تحلیل عامل خطر اخیر توسط Century Initiative، یک موسسه خیریه غیرحزبی که از مهاجرت بیشتر حمایت می کند انجام شده، همچنین دسترسی به مسکن مقرون به صرفه را به عنوان خطری ذکر می کند که می تواند تأثیر منفی بر مهاجرت داشته باشد.

این گزارش که در ماه فوریه منتشر شد، می‌گوید، حمایت عمومی قوی از مهاجرت بر اساس این تصور است که تازه‌واردها به جای رقابت برای منابع یا خدمات کمیاب، به رفاه کمک می‌کنند.

در حالی که کانادا یکی از جذاب ترین کشورهای جهان برای مهاجران است، نگرانی های فزاینده ای وجود دارد. برخی از مهاجران معتقدند کانادا بیش از آنچه که می تواند انجام دهد وعده داده است.

زمان‌های رسیدگی به مهاجرت، هزینه‌های بالای زندگی و مسکن و ناتوانی در به رسمیت شناختن تجربیات حرفه‌ای باید برای حفظ برند و جذابیت کانادا و تضمین رفاه و انصاف برای تازه‌واردها و کانادایی‌های فعلی به طور یکسان مورد توجه قرار گیرد.

از آنجایی که دسترسی به مسکن مقرون به صرفه و مناسب در حال حاضر در بسیاری از جوامع کانادایی یک بحران است، این گزارش نتیجه می گیرد، برخی از مردم نگران هستند که اهداف مهاجرتی می تواند مشکل را بدتر کند.

یک نظرسنجی در سال 2022 توسط Leger همچنین نشان داد، 75 درصد از کانادایی ها نگران هستند که طرح مهاجرت منجر به تقاضای بیش از حد برای مسکن شود. بیش از نیمی از کانادایی‌های جوان‌تر از 29 سال در حال حاضر در مورد توانایی خود برای تهیه مسکن بسیار نگران هستند. در همین حال، مجله املاک و مستغلات گزارش داد، بر اساس آمار StatsCan، کانادا می تواند تا سال 2025 انتظار 1.45 میلیون خریدار خانه جدید را داشته باشد.

Call Now Button