ردیابی تلفن از سوی RCMP، با وجود نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی همچنان ادامه دارد

RCMP در Lower Mainland به استفاده از ابزاری ادامه می دهد که به بازرسان اجازه می دهد مظنونان را بر اساس مکان تلفن های همراهشان ردیابی کنند. آنها نتوانستند خط مشی مربوط به نحوه رسیدگی به مسائل مهم حریم خصوصی مطرح شده در مورد این فناوری را نهایی کنند.

اسناد به دست آمده نشان می دهد، RCMP بین جولای 2015 و مارس 2021، 112 بار از فناوری Stingray استفاده کرده است که 57 درصد از این ها برای تحقیقات مواد مخدر بوده است. این اسناد شامل نسخه هایی از خط مشی موقت RCMP در سال 2017 در مورد استفاده از فناوری و پیش نویس خط مشی سال 2020 بود.

طرفداران آزادی های مدنی و حریم خصوصی دیجیتال مدت هاست نگران این بوده اند که این فناوری چند وقت یکبار و چرا استفاده می شود و چه کسی آن را تایید می کند.

Meghan McDermott مدیر سیاست BC Civil Liberties Association گفت: این نوعی از اطلاعات است که باید در دسترس عموم قرار گیرد. ما باید از این آگاه باشیم و مجبور نباشیم با استفاده از چیزهای خاص مانند ثبت درخواست‌های دسترسی به اطلاعات، به این واقعیت پی ببریم.

نیروی پلیس فدرال عموماً در مورد شناسایی مشترکین تلفن همراه (IMSI) که با نام تجاری Stingray شناخته می‌شود، سختگیرانه برخورد کرده است. استفاده از این فناوری توسط RCMP پس از آن که دفتر فدرال کمیسر حریم خصوصی (OPC) آن را در گزارشی در سپتامبر 2017 مطرح کرد، عمومی شد.

این فناوری با استفاده از دکل‌های تلفن همراه برای دریافت سیگنال‌های تلفن همراه، همه تلفن‌های همراه در یک منطقه مشخص را ثبت می‌کند.

برخی از نسخه‌های دستگاه همچنین قادر به رهگیری ارتباطات ارسال شده توسط تلفن‌های همراه هستند، اما OPC در سال 2017 تأیید کرد که فناوری CSS مورد استفاده توسط RCMP تنها شناسه منحصر به فرد تلفن و مکان فعلی آن را ضبط می‌کند.

Corporal Kim Chamberland سخنگوی RCMP در ایمیلی در ژانویه گفت، این در مورد دستگاه های متعلق به این نیرو صادق است. با این حال، گروه‌هایی که از آزادی‌های مدنی و حقوق حریم خصوصی دفاع می‌کنند، به دلیل تهاجمی بودن آن و شبکه گسترده‌ای که از آن استفاده می‌کند، نسبت به این فناوری انتقاد دارند.

Bryan Short مبارز حقوق دیجیتال در OpenMedia، یک سازمان مدافع غیرحزبی می گوید، در این فرایند شما در حال جمع‌آوری مجموعه‌ای از اطلاعات در مورد افرادی هستید که بخشی از تحقیق نیستند. آنها فقط در آن منطقه جغرافیایی حضور دارند.

بنابراین ما در مورد هزاران، ده ها هزار … شناسه دستگاه، اطلاعات مکان جمع آوری شده به عنوان بخشی از این تحقیق صحبت می کنیم.

در پیش نویس خط مشی منتشر شده در سال 2020، RCMP اعلام کرد که این نیرو تنها پس از اخذ حکم یا در «شرایط ضروری» که به عنوان «شرایطی که برای جلوگیری از صدمات بدنی یا مرگ قریب الوقوع برای هر فرد ضروری است» تعریف می شود، می تواند از این فناوری استفاده کند. احتمال دارد این پیش نویس در سال جاری تصویب شود.

رسمی کردن خط مشی در مورد CSS پیچیده است زیرا به یک فناوری خاص مربوط می شود. همانطور که این فناوری به تکامل خود ادامه می دهد، برای رسیدگی به تغییرات در قابلیت، عملکرد، پیامدهای قانونی و حریم خصوصی و سلامت و ایمنی به مشاوره نیاز است. این شامل بسیاری از ذینفعان در داخل و خارج از RCMP است.

بر اساس داده‌ها، در بازه زمانی تحت پوشش درخواست دسترسی به اطلاعات، این فناوری 64 بار (57 درصد از کل استقرارها) در تحقیقات مرتبط با مواد مخدر و 40 بار ( 36 درصد) در تحقیقات قتل؛ چهار بار در تحقیقات طبقه بندی شده به عنوان “قتل / مواد مخدر / جرایم سازمان یافته”؛ سه بار در موارد آدم ربایی؛ و یک بار برای آموزش استفاده شده است.

Ms. McDermott از انجمن آزادی های مدنی بریتیش کلمبیا، که طرفدار جرم زدایی مواد مخدر است، گفت، نگران این است که این فناوری به شدت در تحقیقات مواد مخدر مورد استفاده قرار گیرد.

او گفت: ما انتظار داریم که مجوزهای قضایی تقریباً همیشه برای استفاده از این نوع وسایل مورد نیاز باشد و استفاده از آنها به شدت محدود شود.

مردم باید بدانند استفاده از این ابزارها برای دامنه محدودی از تحقیقات جنایی جدی است که بر ایمنی و رفاه در جوامع آنها تأثیر می گذارد.

این ابزارها و داده‌های به‌دست‌آمده از آنها توسط RCMP برای نظارت انبوه استفاده نمی‌شود، و همچنین تجهیزات با سایر آژانس‌ها به اشتراک گذاشته نمی‌شود. حریم خصوصی کانادایی ها مهم است و در طول این تحقیقات حفظ می شود.

Call Now Button