غیرکانادایی های دارای مجوز کار می توانند در کانادا خانه بخرند

قانون جدید منع خرید ملک در کانادا توسط افراد خارجی از اول ژانویه اجرایی شد، بعد از آن شرکت وام و مسکن کانادا اصلاحات متعددی را در مورد این قانون انجام داده است. بر این اساس افراد غیرکانادایی می توانند در شرایط خاص، املاک مسکونی خریداری کنند.

احمد حسین وزیر مسکن اعلام کرد، قانون منع خرید ملک مسکونی توسط غیرکانادایی ها، مشمول دارندگان مجوز کار و همچنین شرکت های دولتی و خصوصی که بخشی از آن متعلق به افراد خارجی است، نمی شود. این اصلاحات به تازه واردان اجازه می دهد تا از طریق خرید خانه، ایجاد شغل یا ساخت خانه موقعیت خود را در کانادا محکم کنند.

طبق اصلاحات جدید، افراد دارای مجوز کار در کانادا در زمان خرید خانه، باید حداقل 183 روز از مدت مجوز کارشان باقی مانده باشد و نباید از قبل ملک مسکونی داشته باشند.

بر اساس اصلاحات جدید، این ممنوعیت دیگر در مورد زمین های خالی با کاربری مسکونی و کاربری چند منظوره اعمال نخواهد شد. افراد غیر کانادایی می توانند این زمین ها را خریداری و برای هر هدفی از جمله ساخت ملک استفاده کنند.

بر اساس این اصلاحات، شرکت های سهامی عام در کانادا تحت مدیریت افراد خارجی نیز می توانند ملک خریداری کنند. شرکتی تحت مدیریت افراد خارجی در نظر گرفته می شود که یک غیر کانادایی حداقل 10 درصد از سهام آن را در اختیار داشته باشد. این رقم قبلا 3 درصد بود.

میانگین قیمت مسکن نسبت به یک سال پیش کاهش یافته، اما هنوز بسیار گران است. یک نظرسنجی جدید نشان داد، تعداد کانادایی‌ هایی که در حال حاضر صاحب خانه نیستند، بی ‌سابقه است و این افراد فکر می‌کنند که هرگز به رویای خرید خانه دست نخواهند یافت.

Call Now Button