پلیس ونکوور در یک ماه گذشته 200 سارق را دستگیر و نزدیک به هشتاد هزار دلار اموال مسروقه را کشف و ضبط کرده است

پلیس ونکوور اعلام کرد، در یک عملیات متمرکز سه هفته‌ای با نام پروژه بارکد، بیش از 200 نفر را دستگیر و تقریباً 80000 دلار کالاهای سرقتی را کشف کرده است.

در این عملیات از 15  فوریه تا 10 مارس ماموران پلیس  بیرون  فروشگاه هایی که سابقه سرقت داشتند منتظر می ماندند، اگر کارکنان با سارقان همیشگی و یا جدید مواجه می شدند ، به سرعت به ماموران اطلاع می دادند و سارق به محض خروج از فروشگاه دستگیر می شد.

28  فروشگاه  در این عملیات با پلیس همکاری کردند و 217 نفر دستگیر شدند. به گفته پلیس، 24 قبضه سلاح سرد و گرم نیز در این عملیات کشف و ضبط شده است.

به گفته پلیس،  ونکوور در سال 2022 شاهد افزایش بیش از 30 درصدی سرقت از فروشگاه ها در مقایسه با سال 2021 بوده است.

گروهبان ماریو ماستروپیری گفت: امنیت همه برای ما یک اولویت است. همه سزاوار این هستند که در ونکوور احساس امنیت کنند.و این شامل هزاران کسب و کار کوچک و کارمندان آنها می شود.

وی تاکید کرد، عملیاتی از این دست  به افسران این امکان را می‌دهد تا به راحتی سارقان مغازه را دستگیر کنند و خشونتی که کارکنان ممکن است هنگام تلاش برای متوقف کردن افراد با آن مواجه شوند، به حداقل برسانند.

پلیس می گوید، خواربارفروشی‌ها، فروشگاه‌های دالر استور و فروشگاه های پوشاک  بیشتر از سایرین هدف سرقت قرار می گیرند.  در عجیب ترین مورد  یک خرده فروشی در داون تاون ونکوور  ظرف سه هفته 53 بار  مورد سرقت قرار گرفت.

Call Now Button