تسلا از باتری های آهنی در تراک های نیمه الکتریکی و خودروهای برقی مقرون به صرفه استفاده می کند

شرکت تسلا اعلام کرد قصد دارد استفاده از باتری‌های ارزان‌تر و مبتنی بر آهن را به نسخه‌ای از تراک های نیمه سنگین الکتریکی خود و یک خودروی برقی مقرون‌به‌صرفه گسترش دهد.

ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا، از فناوری باتری‌های لیتیوم فسفات آهن (LFP) دفاع کرده است. تامین کنندگان چینی، در ماه مارس گفتند، اکثریت قریب به اتفاق بارهای سنگین برای برق رسانی، سلول های مبتنی بر آهن خواهد بود.

اما به دلیل تنش‌های سیاسی ایالات متحده و چین، داشتن کارخانه‌های باتری‌سازی توسط تامین‌کنندگان چینی در ایالات متحده یک چالش است.

بزرگترین خودروساز برقی جهان در مقاله خود در مورد “Master Plan Part 3” اعلام کرد، از باتری های LFP برای تراک های الکتریکی سنگین “کوتاه برد” استفاده خواهد کرد که آنها را “نیمه سبک” می نامد، اما جزئیاتی از تاریخ راه اندازی ارائه نکرده است.

تسلا در دسامبر گذشته شروع به تحویل تراک های نیمه الکتریکی خود با برد رانندگی طولانی تر، 500 مایل در هر بار شارژ کرد و از باتری های مبتنی بر نیکل استفاده کرد. تسلا قبلاً گفته بود که نسخه ای با برد 300 مایلی را نیز عرضه خواهد کرد.

این خودروساز گفت، خودروهای الکتریکی کوچک پیشنهادی آن از باتری های LFP با ظرفیت 53 کیلووات ساعت و 75 کیلووات ساعت برای مدل Y و مدل 3 استفاده خواهند کرد.

تسلا ماه گذشته اعلام کرد، هزینه‌های مونتاژ را در نسل‌های آینده خودروهایی که در کارخانه‌هایش در مکزیک و جاهای دیگر ساخته خواهند شد، به نصف کاهش خواهد داد.

تسلا اعلام کرد، از باتری های LFP در خودروهای سایز متوسط ​​خود، مدل 3 و مدل Y نیز استفاده خواهد کرد.

در حال حاضر، تسلا برای اکثر خودروهای مدل 3 و مدل Y خود که در ایالات متحده فروخته می شوند، از باتری های مبتنی بر نیکل استفاده می کند.

ماسک و دیگر حامیان LFP به فراوانی و قیمت ارزان‌تر آهن به عنوان عاملی کلیدی اشاره کردند که بر معایبی که مانع پذیرش سلول‌های LFP در سطح جهانی شده است، می‌پوشاند. آن‌ها بزرگ‌تر و سنگین‌تر هستند و معمولاً انرژی کمتری نسبت به سلول‌های مبتنی بر نیکل نگه می‌دارند و برد کوتاه‌تری به آنها می‌دهد.

سلول های LFP نیز نسبت به سلول های مبتنی بر نیکل خطر آتش سوزی کمتری دارند.

تسلا در حال حاضر باتری های LFP را از شرکت Contemporary Amperex Technology چین که کارخانه ای در ایالات متحده ندارد، تامین می کند. تامین کننده کره جنوبی تسلا، LG Energy Solution، گفت، قصد دارد باتری های LFP را در کارخانه پیشنهادی خود در آریزونا بسازد.

Call Now Button