نگرانی اینفلوئنسرهای کانادایی از ممنوعیت استفاده از تیک تاک

اینفلوئنسرهای کانادایی که منبع درآمدشان شبکه اجتماعی تیک تاک است، نگران تمایل دولت چندین کشور از جمله کانادا برای ممنوع کردن استفاده از این شبکه به دلیل ارتباط آن با دولت چین هستند.

مثلا سونیا اونگ که ویدیوی ۲۵ ثانیه‌ای دابسمش او درباره داستان عشق دانشگاهی، ازدواج و سپس چهار فرزندش در TikTok تا حدی زیادی پخش شد و سه سال بعد، ٩.٢ میلیون دنبال کننده دارد، او واقعا نمی‌داند که بدون این برنامه باید چه کار کند.

قانون‌گذاران در کشورهای کانادا، ایالات متحده، اروپا، هند، نیوزلند و… علی‌رغم تضمین‌های داده شده توسط شرکت ByteDanceمبنی برعدم استفاده از اطلاعات کاربران توسط دولت چین، این اپلیکیشن را در دستگاه‌های دولتی ممنوع کرده‌اند.

اونگ می‌داند مسائل امنیتی و حفاظت از داده‌ها بسیار مهم است اما اگر استفاده از این پلتفرم به طور کلی ممنوع شود، بسیار ناامید خواهد شد.

سونیا اونگ می‌گوید: من یک مدیر برنامه‌ دارم که به من در مذاکرات مربوط به قراردادها کمک می‌کند. بیشتر برندهایی که با آنها کار می‌کنیم محصولات کودک و تنقلات هستند.

تینا نگوین، هنرمند نقاشی‌های دیواری در انتاریو که در تیک‌تاک فعال است، می‌گوید، ممنوعیت این برنامه نه تنها از نظر حرفه‌ای، بلکه بر شخص خود او نیز تأثیر می‌گذارد. او می گوید به لطف تیک‌تاک بسیار رشد کرده و نمی‌خواهد این‌ها را از دست بدهد.

نگوین می گوید، کانال او در TikTok که پشت صحنه ساخت محصولاتش را در آن به اشتراک می‌گذارد، بیش از 474 هزار و 900 دنبال‌کننده دارد. و درآمد شرکتش در دو سال از يك میلیون دلار بیشتر شده و فضای کار او از آپارتمان ٣٧ متر مربعی به یک انبار ٣٧١ متر مربعی ارتقاء پیدا کرده است.

دارسی مایکل کمدین و بازیگر بریتیش کلمبیایی، یک کانال تیک تاک با ٣.٥ میلیون دنبال کننده را به همراه شریک خود جرمی بائر مدیریت می‌کند، وی می‌گوید، ممنوعیت استفاده از یک شبکه اجتماعی بر روی تلفن‌های همراه احمقانه است. زیرا همه این برنامه‌ها یک ساز و کار مشترک دارند و همه آنها داده‌های مربوط به کاربران را جمع‌آوری و به فروش می‌رسانند تا درآمدی تضمینی برای خود کسب کنند.

دارسی مایکل، سونیا اونگ و تینا نگوین از جمله هشت اینفلوئنسری بودند که در ماه آوریل با شو زی چو رئیس و مدیر عامل تیک‌تاک ملاقات کردند تا در مورد تأثیر این برنامه بر زندگی و جوامع آنها صحبت کنند.

برت کاراوی، استاد اقتصاد رسانه در دانشگاه تورنتو می گوید، واقعیت این است که دولت چین می‌تواند شرکت ByteDance را مجبور کند داده‌های کاربرانش به آنها ارائه دهد و این کاربر می‌تواند شخصی باشد که در ایالات متحده یا کانادا زندگی می‌کند.

کاراوی می‌گوید، افرادی که سازنده محتوا هستند و در تیک‌تاک میلیون‌ها فالوور دارند، از این راه درآمد کسب می‌کنند، اگر بخواهند به پلتفرم دیگری مهاجرت کنند، هیچ تضمینی وجود ندارد که این فالوورها همراه آنها کوچ کنند.

Call Now Button