یک سوم رانندگان کانادایی نگران به سرقت رفتن خودرویشان هستند

با افزایش چشمگیر سرقت خودرو در استان های مختلف کانادا، تقریبا یک سوم از رانندگان نگران دزدیده شدن اتومبیل خود هستند .

پلیس تورنتو گزارش داده است، سرقت خودرو پس از کاهش در سال 2020، دائما روند افزایشی داشته و تنها در تورنتو شاهد 9439 سرقت در سال 2022 بودیم، در حالیکه این رقم در سال 2021  ، 6518 سرقت بوده است.

شرکت های بیمه معتقدند علت افزایش سرقت ها، افزایش قیمت خودروهای دست دوم و کمبود خودروهای نو است که باعث تاخیر در تحویل شده و دزدی را برای مجرمان بسیار سودآور می کند.

یک نظرسنجی نشان داد،  31 درصد از زنان در مورد سرقت وسیله نقلیه نگران هستند، در حالی که این میزان در مردان 24 درصد است. همچنین، کسانی که درآمد سالانه کمتر از 60000 دلار دارند (30 درصد)، در مقایسه با رانندگان با درآمد بیش از 100000 دلار (24 درصد) دارند، بیشتر نگران هستند.

پلیس تورنتو اعلام کرد بیش از 500 وسیله نقلیه سرقتی را در یک عملیات کشف کرده است. در مجموع 119 نفر دستگیر و با 314 اتهام روبرو هستند. ارزش خودروهای کشف شده بیش از 27 میلیون دلار بود.

اکثر کانادایی ها (85 درصد) می گویند که اقدامات احتیاطی را برای جلوگیری از سرقت وسیله نقلیه خود انجام داده اند. 62 درصد می گویند، اشیای قیمتی را در ماشین خود  نمی گذارند، و نزدیک به یک سوم ماشین خود را در مکانی امن یا پر نور پارک می کنند.

17 درصد می‌گویند بیرون از خانه‌شان دوربین، و 13 درصد یک سیستم هشدار نصب کرده‌اند. 6 درصد می گویند که از ردیاب GPS استفاده می کنند، و 6 درصد می گویند از قفل فرمان، ایموبلایزر یا قفل پورت تشخیصی روی برد استفاده می کنند.

در این نظرسنجی اکثر کانادایی‌های شرکت کننده گفتند، ماشین خود را در خیابان پارک می‌کنند. 25 درصد گفتند در گاراژ  پارک می کنند، 8 درصد می گویند در فضایی مشخص در ساختمان خود پارک می کنند.

بیمه‌گران توصیه می‌کنند اقداماتی را برای ایمن کردن وسیله نقلیه خود انجام دهید تا احتمال سرقت را کاهش دهید، که شامل پارک کردن در مکان‌هایی با نور مناسب، قرار دادن خودروی خود در یک گاراژ در طول شب در صورت امکان، استفاده از وسایل ضد سرقت مانند قفل فرمان، و نگه نداشتن اشیای قیمتی در اتومبیل است.

Call Now Button