5 نکته که با گرم شدن هوا و آب شدن برف ها در BC، باید در مورد سیل بدانید

با گرم شدن دمای هوا برف انباشته شده در زمستان شروع به ذوب شدن خواهد کرد که با بارش برف اواخر فصل تشدید شد.

در این نقطه، خطر سیل برای رودخانه هایی که از ارتفاعات بالاتر شروع می شوند، مانند Fraser River کم است.

با این حال، رودخانه‌هایی که منشأ آن‌ها در نواحی ارتفاع متوسط ​​است ممکن است در چند روز آینده دچار سیل شوند. این شامل Chilcotins، مناطق اطراف Prince George ، Quesnel، Williams Lake ، Cache Creek، و در سراسر central Interior و حوزه های آبخیز کوچکتر در Okanagan و Boundary است.

در اینجا پنج نکته وجود دارد که ساکنان بریتیش کلمبیا باید به خاطر بسپارند:

وب سایت River Forecast Centre را چک کنید

این وب سایت و EmergencyInfoBC آخرین اطلاعات را ارائه می دهند. به عنوان مثال، در صبح روز یکشنبه یک هشدار سیل برای منطقه Lower Thompson صادر شد.

سطوح مختلف هشدارها را بشناسید

سه سطح هشدار وجود دارد. اولین مورد یک توصیه جریان بالا است، که به این معنی است که سطح رودخانه در حال افزایش است یا انتظار می رود به سرعت افزایش یابد بدون اینکه سیل بزرگی پیش بینی شود. دومی یک Flood Watch است، به این معنی که سطح رودخانه در حال افزایش است و ممکن است طغیان کند. سومین و جدی ترین هشدار سیل است که به این معنی است که رودخانه ها از بستر خارج شده یا به زودی سیل خواهد شد.

از خانه خود محافظت کنید

برای آماده سازی خانه خود اقدامات لازم را انجام دهید. به عنوان مثال، زهکشی ها و ناودان های محیطی را پاکسازی کنید و اشیا را به زمین های بالاتر در ملک خود منتقل کنید. اگر فکر می کنید برای محافظت از خانه خود به کیسه های شن نیاز دارید، برای اطلاعات بیشتر با دولت محلی خود تماس بگیرید.

علائم خطر را بشناسید

مراقب آبراه های نزدیک خانه خود باشید. چیزهایی که باید به آن توجه کرد تغییر ناگهانی سطح و رنگ آب است. افت ناگهانی سطح آب می تواند به اندازه افزایش ناگهانی نگران کننده باشد، زیرا ممکن است نشان دهنده انسداد در بالادست باشد.

بدانید که چه کاری باید انجام دهید

مهمتر از همه، از حاشیه رودخانه ها و خطوط ساحلی در طول دوره های پر جریان دوری کنید و مطمئن شوید کودکان و حیوانات خانگی نیز همین کار را می کنند. هرگز در سیل رانندگی نکنید. مراقب زمین لغزش های احتمالی باشید. باران شدید و ذوب برف می تواند منجر به رانش زمین شود. اگر متوجه شدید درختان در نزدیکی خانه شما شروع به خم شدن کرده اند، بلافاصله با دولت محلی تماس بگیرید.

Call Now Button