سیل و رانش گل در بریتیش کلمبیا

با آمدن بهار و گرم شدن هوا، روند آب شدن برف کوه ها سرعت گرفته که باعث سیل و رانش گِل در سراسر مرکز و جنوب بریتیش کلمبیا شده است.

دیو کمپبل، رئیس مرکز پیش بینی رودخانه های بریتیش کلمبیا، گفت: این مشکل با باران های شدید و رعد و برق های احتمالی که برای آخر هفته پیش بینی شده، تشدید خواهد شد.

دولت بریتیش کلمبیا می گوید، انتظار می‌رود شرایط در مناطقی که در حال حاضر درگیر سیل هستند، از جمله Cache Creek و قلمرو Okanagan Indian Band بدتر ‌شود. در سال 2018، به دلیل بالا آمدن آب در گرند فورکز، حدود 100 خانه ویران شدند.

بوئین ما، وزیر مدیریت بحران گفت، کیسه های شن و دیگر وسایل مورد نیاز در مناطقی که در معرض خطر هستند، قرار داده شده و هفت دستور تخلیه و شش هشدار تخلیه در سراسر بریتیش کلمبیا صادر شده است.

در Okanagan Indian Band دستور تخلیه خانه ها در امتداد دریاچه اوکاناگان صادر شده است. در این منطقه، سیل باعث فرسایش زمین و قطع درختان شده است.

رکورد دما در 10 منطقه بریتیش کلمبیا بی سابقه بود. دما در پارک ملی یوهو به 25.3 درجه سانتیگراد رسید که بیش از سه درجه بالاتر از رکورد ثبت شده در سال 1923 است.

گروه ‌های آتش ‌نشانی محلی در حال کار بر روی یک سد موقت به طول 460 متر هستند تا از یکی از مناطق آسیب ‌پذیر در برابر سیل که نزدیک مرز کانادا و ایالات متحده است، محافظت کنند.

رانش گل همچنین باعث بسته شدن 80 کیلومتر از بزرگراه 3 بین سالمو و کرستون شد.

همچنین بخشی از گذرگاه کوتنای در بزرگراه 3 در هر دو جهت در حدود 15 کیلومتری شرق سالمو به دلیل جاری شدن سیل بسته شد.

Call Now Button