کانادا با بزرگترین موج مهاجرت اوکراینی ها تا کنون مواجه است

پس از حمله روسیه به اوکراین، بیش از هفت میلیون اوکراینی حدود 20 درصد از جمعیت این کشور، مجبور به ترک کشور خود شده اند و در حالی که بیشتر پناهندگان در اروپا باقی مانده اند، بسیاری از آنها درخواست ویزا برای آمدن به کانادا کرده اند.

طبق گفته دولت کانادا، این کشور تقریباً یک میلیون درخواست تحت مجوز کانادا-اوکراین برای سفر اضطراری (CUAET) دریافت و بیش از 650000 مورد را تایید کرده است.

چرا کانادا در میان پناهندگان اوکراینی بسیار محبوب است؟

کانادا به دلایل مختلفی مقصد این افراد است. اول اینکه کانادا بزرگترین دیاسپورای اوکراینی را در جهان دارد. به عبارت دیگر، بیشتر اوکراینی‌هایی که در خارج از اوکراین زندگی می‌کنند، در مقایسه با هر کشور دیگری در کانادا هستند. بر اساس سرشماری سال 2016، حدود 1.36 میلیون نفر، یا نزدیک به 4 درصد از جمعیت کانادا، حداقل یکی از ریشه های قومی خود را اوکراینی گزارش کرده اند. در نتیجه، بسیاری از اوکراینی‌ها اقوام یا دوستانی دارند که می‌توانند هنگام ورود به کانادا از آنها حمایت کنند.

دوم، کانادا بسیار دور از روسیه است، و مردم در آمریکای شمالی احساس امنیت بیشتری نسبت به اروپا دارند.

از پایان جنگ جهانی دوم، هیچ وقت ورود اوکراینی‌ها به کانادا آسان‌تر از اکنون نبوده است. CUAET به اتباع اوکراینی و اعضای خانواده آنها اجازه می دهد تا به کانادا بیایند و تا سه سال اقامت داشته باشند. اوکراینی ها می توانند برای ویزای بازدید کننده رایگان و مجوز کار یا تحصیل آزاد درخواست دهند. و در حالی که دولت می گوید سعی می کند اکثر درخواست ها را ظرف 14 روز پردازش کند، معمولاً سه تا چهار ماه طول می کشد.

به گفته دولت، با وجود صدور بیش از 650000 ویزا، کمتر از 150000 اوکراینی از زمان شروع برنامه وارد کانادا شده اند. این بدان معناست که حدود 80 درصد از متقاضیان اوکراینی که ویزا دریافت می کنند، مهاجرت به کانادا را انتخاب نمی کنند. برخی می گویند بلیط هواپیما خیلی گران است. برای دیگران، این واقعیت که مردان در زمان حکومت نظامی از ترک اوکراین منع می‌شوند، بسیار مهم است زیرا خانواده‌ها نمی‌خواهند اروپا را بدون شوهر، پدر و پسرشان ترک کنند.

اکثر اوکراینی هایی که منتظر ویزای کانادا هستند در اروپا حضور دارند و پس از تایید ویزای کانادا، آنها با دوراهی مواجه می شوند که آیا در اروپا بمانند یا به کانادا بیایند.

یک گروه فیس‌بوک به نام Ukrainians in Canada برای اوکراینی‌ها انجمنی برای تبادل نظر ایجاد کرده است.

به عنوان مثال، Iryna به اوکراینی های مقیم آلمان توصیه می کند که در آنجا بمانند.

Iryna که در حال حاضر در کلگری، آلبرتا زندگی می‌کند می‌گوید، اینجا در کانادا به طرز وحشتناکی معماری و فرهنگ اروپایی را از دست خواهید داد، فرصت سفر به هر کشوری در اروپا برای آخر هفته.

Oleksandr چهار ماه پیش وارد کانادا شد. قبل از نقل مکان به تورنتو حدود 6 ماه در آلمان زندگی کرد.

وی گفت، در اینجا ممکن است احساس نکنید که یک مهاجر هستید، اما فقط بعد از اینکه زبان شما بسیار خوب شد. از نظر اجتماعی، آلمان قطعا بهتر است. کانادا کاملاً متفاوت است،

از طرف دیگر، Volodymyr که در Nanaimo بریتیش کلمبیا است، گفت، زندگی در آلمان افسرده کننده است. کانادا و آلمان بهشت ​​و جهنم هستند. فقط کانادا!

Marina که از Mariupol به Edmonton نقل مکان کرده، شهری با نیم میلیون جمعیت که سال گذشته توسط ارتش روسیه کاملاً ویران شده بود، کانادایی‌ها را دوست دارد زیرا آغوش آنها برای تازه واردان باز است.

Marina نوشت، ما از جون اینجا هستیم و من می گویم که مردم اینجا عالی هستند! همه جا کمک است. همه آنها مهاجران یک نسل هستند. اگر کانادا رویای شماست، آن را دنبال کنید.

Call Now Button