یک کلینیک IUD در بریتیش کلمبیا در دو روز اول کنترل بارداری رایگان ، 400 درخواست دریافت کرد

پس از اینکه کنترل بارداری با نسخه به صورت عمومی در BC تایید شد، یک کلینیک در ونکوور تنها در دو روز، تقریباً 400 درخواست قرار دادن IUD دریافت کرد.

از اول آوریل، مردم بریتیش کلمبیا می‌توانستند داروهای ضدبارداری با نسخه رایگان مانند آی‌یو‌دی‌های مسی و هورمونی را دریافت کنند که PharmaCare به طور کامل آنها را پوشش می‌دهد.

قبل از شروع این سیاست، Renee Hall مدیر پزشکی در Willow Clinic در ونکوور، گفت، تقاضای زیادی برای IUD وجود دارد.

این دستگاه کنترل بارداری برای افراد بدون پوشش پزشکی حدود 400 دلار هزینه دارد.

بنابراین وقتی دستگاه داخل رحمی برای بریتیش کلمبیایی‌ها رایگان شد، تماس‌های تلفنی ما افزایش یافت، و آن‌هایی که علاقه‌مند بودند اما قبلاً قادر به تهیه آن نبودند، اکنون علاقه مند هستند. بسیاری از مردم آن را واقعا راحت می دانند.

Hall گفت، تنها در دو روز، کلینیک Willow حدود 350 درخواست قرار ملاقات و 50 ارجاع اضافی از پزشکان دریافت کرد که از آنها برای قرار دادن IUD درخواست کمک کردند.

Hall گفت، تا اواسط ماه می، کلینیک باید بیش از هزار درخواست قرار ملاقات دریافت کرده باشد.

Hall گفت: زمان انتظار قبلاً یک تا دو هفته بود و اکنون بیشتر از دو ماه است. این بخشی است که نگران کننده است و ما در آن زنگ هشدار را به صدا در می آوریم.

Hall توضیح داد، در چند سال گذشته، افزایشی در کلینیک‌های IUD وجود داشته است و متاسفانه بسیاری از پزشکان و پرستاران مهارت قرار دادن IUD را ندارند.

او گفت، دلیل کاهش پزشکان برای قرار دادن IUD به این دلیل است که درآمد چندان خوبی ندارد.

او گفت: این یک مهارت است، و آموزش دادن به زمان نیاز دارد، و تسلط بر آن به زمان نیاز دارد. صرف نظر از اینکه چقدر در آن مهارت دارید، همیشه مواردی وجود دارند که سخت هستند. بنابراین پزشکان متوجه می‌شوند که پول زیادی را برای تجهیزات و استریل کردن تجهیزات صرف می‌کنند و به اندازه کافی برای قرار دادن آن دستمزد نمی‌گیرند.

Hall گفت: بنابراین فرستادن آنها به مراکز تخصصی IUD که همیشه این کار را انجام می دهند، راحت تر شد.

با این حال، کلینیک های اطراف منطقه نیز تقاضا و لیست انتظار طولانی را گزارش می کنند.

در حالی که دسترسی به پیشگیری از بارداری رایگان “شگفت انگیز” است، آی یو دی در جعبه ای که رایگان است چندان مفید نیست. ما باید بتوانیم به افرادی که آنها را کار می گذارند دسترسی داشته باشیم.

Call Now Button