آتش سوزی در نوا اسکوشیا از کنترل خارج شده

یک آتش سوزی غیرقابل کنترل در یک محله حومه شهر هالیفاکس به سرعت گسترش یافته، مناطق مسکونی را فرا گرفته و هزاران نفر از ساکنان را مجبور به تخلیه خانه های خود شده اند.

RCMP هشدار اضطراری در مورد پیشرفت سریع آتش سوزی در سازه‌ها و جنگل‌های نوا اسکوشیا را صادر کرده است.

راب هب، رئیس آتش‌نشانی منطقه هالیفاکس می گوید، آتش سوزی در تانتالون محله‌ای در شمال غربی در فاصله ٣٠ دقیقه‌ای مرکز شهر هالیفاکس به خوبی کنترل نشده است.

هب گفت، تلفات جانی گزارش نشده اما آتش توسط بادهای پیوسته با سرعت ١٥ تا ٢٠ کیلومتر در ساعت همراه با تندبادهای ٤٠ کیلومتر در ساعت، به سرعت در حال حرکت به سمت شرق است.

دستور تخلیه برای منطقه‌ای به وسعت ٧٥ کیلومتر مربع صادر شده و هب می‌گوید تعداد افراد ساکن در این مناطق به هزاران نفر می‌رسد.

هب اضافه کرد، پیش‌بینی می‌شود تا یک هفته از بارش باران خبری نباشد، از نظر هواشناسی در وضعیت خوبی قرار نداریم.

آتش‌نشانان در طول شب، برای ایمنی خود از جنگل بیرون کشیده شدند، اما انتظار می‌رود آنها تمام روز را به خاموش کردن شعله‌های آتش در داخل مناطق مسکونی ادامه دهند.

یک دستور تخلیه برای ساکنان وستوود هیلز در تانتالون و هشدار دوم تخلیه مربوط به منطقه هایلند پارک در دشت هاموندز و هشدار اضطراری سوم دستور تخلیه هالیبرتون هیلز، گلن آربور، جاده پوکوود و جاده لوکاسویل در منطقه وایت هیلز بود.

هب گفت، آتش‌نشانان منطقه هالیفاکس در حال تلاش برای خاموش کردن آتش سوزی در مناطق لارنس تاون و فال ریور هستند. او گفت تماسی برای نشت نفت، آمونیاک در یک اسکله بدفورد دریافت شده است.

همچنین ممکن است برق در برخی مناطق قطع شود تا تیم‌های آتش‌نشانی بتوانند با خیال راحت کار کنند. نوا اسکوشیا روشن کردن آتش در پارک‌های استانی در انتهای غربی استان را ممنوع کرده است.

Call Now Button