سیستم مهاجرتی جدید کانادا برای جذب فوری نیروی کار ماهر

شان فریزر، وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندیِ کانادا از دسته‌بندی جدید مشاغل مورد نیاز سیستم مدیریت مهاجرت اقتصادی Express Entry رونمایی کرد که قصد دارد شرایط ورود سریع نیروی‌کار ماهر را با هدف جبران کمبود‌ بازار کار این کشور فراهم کند.

آمار اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا نشان می‌دهد، در فاصله سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ تعداد مشاغلی که با کمبود نیروی کار مواجه هستند، دو برابر شده است. فریزر گفت، در همه جای کشور کارفرمایان از مشکل کمبود مزمن نیروی کار صحبت می کنند و این بدان معناست که سیستم مهاجرتی کانادا پاسخگوی نیازهای اجتماعی یا اقتصادی کشور نبوده است.

فریز گفت، سیستم اکسپرس اینتری تضمین می‌کند کارگران ماهری که برای رشد و موفقیت کسب و کار ها لازم هستند وارد کشور می شوند. این سیستم همچنین تعداد مهاجران مسلط بر زبان فرانسوی را افزایش می‌دهد تا از تداوم سَرزندگی جوامع فرانسوی‌زبانِ ساکن در کانادا اطمینان حاصل شود.

اعلام وزارت مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا اعلام کرد علاوه بر متقاضیان مسلط به زبان فرانسه، افراد دارای سابقه کار در زمینه‌های:

  • مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی
  • حرفه‌های علوم‌پایه، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM)
  • نجاری، لوله‌کشی و پیمانکاران
  • حمل و نقل
  • کشاورزی و موادغذایی

در سال ۲۰۲۳ در اولویت سیستم جذب فوری نیروی کار ماهر قرار دارند.

وزارت مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا اعلام کرد، جزئیات بیشتر در مورد نحوه ارسال درخواست متقاضیانِ بهره‌مندی از فرایند جدید جذب نیروی کار ماهر از طریق سیستم Express Entry در هفته‌های آینده اعلام خواهد شد.

Call Now Button