اندروید بیش از یک میلیارد کاربر فعال ۳۰ روزه دارد

Sundar Pichai رئیس بخش اندروید گوگل در بزرگ‌ترین همایش گوگل به‌نام کنفرانس Google I/O آمار خیره‌کننده‌ای در مورد تعداد کاربران اندروید ارائه کرد.

وی گفت، اکنون بیش از یک میلیارد کاربر فعال اندروید در جهان وجود دارد. Pichai این افراد را کاربران ۳۰ روزه می‌نامد یعنی در ۳۰ روز گذشته حداقل یک‌بار از دستگاه اندرویدشان استفاده کرده‌اند. این کاربران مجموعاً در طول روز ۱.۵ تریلیارد قدم برمی‌دارند و گوشی‌هایشان را ۱۰۰ میلیارد بار در روز چک می‌کنند.

تبلت‌های اندروید نیز ۶۲ درصد بازار تبلت‌ها را در اختیار دارند.

گوگل قصد دارد با پلتفرم Android One حدود۵ میلیارد کاربر جدید را جذب کند. هم‌اکنون سه شرکت هندی Micromax, Karbonn و Spice با گوگل در این پروژه همکاری می‌کنند. Android One به شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های اندروید کمک می‌کند تا با هزینه کمتر گوشی‌های باکیفیت‌تر بسازند.

Pichai یک گوشی Android One از شرکت Micromax را نمایش داد که دو سیم‌کارته با صفحه نمایش ۴.۵ اینچ، رادیو، و قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه microSD است. مهم‌تر از همه اینکه قیمت این گوشی کمتر از ۱۰۰ دلار است.

Pichai گفت، من به استفاده از گوشی‌های تراز اول اندروید عادت کرده ام، اما مدتی است از یک گوشی Android One استفاده می‌کند و تحت تأثیر کارایی آن قرارگرفته ام.

گوشی‌های Android One دارای سیستم‌عامل استوک اندروید خواهند بود. و به دلیل هماهنگی سخت‌افزار و نرم‌افزار این گوشی‌ها، انتشار به‌روزرسانی بسیار راحت‌تر از قبل خواهد بود.

Call Now Button