برخی از شهروندان تورنتو، خواستار لغو میزبانی جام جهانی در این شهر هستند

فدراسیون مالیات دهندگان کانادا (CTF) در درخواستی رسمی از اولیویا چاو شهردار جدید تورنتو که جایگزین جان توری شده خواستند، میزبانی بازی های جام جهانی در این شهر را لغو کند.

قرار است شهرداری بیش از ۱۰۰ میلیون دلار برای میزبانی بین ۵ تا ۸ بازی در طول مسابقات ۳۹ روزه هزینه کند.

میزبانی بازی‌های جام جهانی تقریبا همیشه، برای شهرهای برگزار کننده ضرر ده بوده است. اگر هزینه‌های هر سه سطح دولتی برای این مسابقات حداقل ۳۰۰ میلیون دلار خواهد بود که تقریبا یک سوم آن باید توسط شهرداری تورنتو هزینه شود.

این سازمان غیرانتفاعی می‌گوید، تورنتو باید به اولویت‌های فوری خود رسیدگی کند، آنها باید در مقابل شهروندان این شهر مسئولیت پذیر بوده و پیشنهاد میزبانی جام جهانی را پس بگیرند، مگر اینکه حمایت و مشارکت‌های کافی از بخش خصوصی برای جبران کمبودهای مالی را به طور تضمینی دریافت کنند.

به جز تورنتو، ونکوور در استان بریتیش کلمبیا نیز میزبان جام جهانی مشترک میان آمریکا، کانادا و مکزیک است. پیشتر شهر کلگری از استان آلبرتا، درخواست میزبانی خود را پس گرفته بود.

جی گلدبرگ مدیر موقت بخش انتاریو و اقیانوس اطلس این سازمان می‌گوید: با لغو این مسابقات در تورنتو، شهرداری می‌تواند هم از بالا بردن مالیات‌ها جلوگیری کند و هم بیش از ۹۰% کسری بودجه ساخت خانه‌های مقرون به‌صرفه برای یک سال را تامین کند.

بر اساس برآوردها، تورنتو باید ۱۵ میلیون دلار برای ارتقاء زمین‌های ورزشی در پارک‌های “سانی بروک” و “سنتنیال” برای تمرین تیم‌های مهمان جام جهانی و همچنین ۲۵ میلیون دلار دیگر برای افزایش ظرفیت در استادیوم “بی‌ام‌او” هزینه کند. بیش از ۲۰۰ میلیون دلار هزینه اضافی دیگر نیز وجود دارند که هنوز نه استان انتاریو و نه دولت فدرال کانادا تعهد مالی رسمی برای تامین بودجه‌های آن نداده‌اند.

درآمد خالص حاصل از بازی‌ها قرار است بین هیئت فوتبال آمریکای شمالی و شهر تورنتو تا حداکثر ۱۰ میلیون دلار تقسیم شود. هر پولی که بیش از آن به دست بیاید ۶۰/۴۰ به نفع شهرداری تقسیم می‌شود. انتظار می‌رود این بازی‌ها ۳۰۷ میلیون دلار درآمد داشته باشد، ۳,۳۰۰ شغل ایجاد کند و ۱۷۴,۰۰۰ بازدیدکننده و توریست را برای شهر به ارمغان آورد، اما در آخر احتمالا ضرر ده خواهد بود.

گروه‌های مردمی می‌گویند، مردم شغل‌های خود را از دست داده‌اند، ۲۰% از کانادایی‌ها حداقل یک وعده غذایی خود را حذف کرده اند، زیرا توانایی پرداخت هزینه‌های آن را ندارند و تورم و نرخ بهره بالا مردم را تحت فشار سنگینی قرار داده است. با وجود این مشکلات به اضفه کسری بودجه و مشکلات و کمبودهای شهر تورنتو، صرف این همه پول برای جام جهانی که احتمالا منجر به ضرر مالی می‌شود، اولویتی کاملا اشتباه است.

Call Now Button