چطور نگذاریم مجرمان تلفنی، از ما دزدی کنند

یک نگاه به لیست ایمیل های باز نشده بیاندازید برخی از آنها احتمالاً نوعی سرمایه گذاری یا طرح مالی است. اما اگر فرستنده یک مشاور بود و از مشتری درخواست پول داشت، چه؟ به گفته مدیران اوراق بهادار کانادا (CSA)، تعداد کلاهبردارانی که هویت مشاوران مالی قانونی و برنامه ریزان مالی را جعل می کنند، افزایش یافته است.

Mark McGrath، برنامه ریز مالی تایید شده (CFP) در شرکت Wellington-Altus Private Wealth Inc، می گوید، هرگز با اکثر مشتریان خود شخصا ملاقات نکرده است. او مشتریانی دارد که در چندین استان زندگی می کنند، او در دفتر خود در Squamish, B.C کار می کند و 99 درصد جلسات را به صورت مجازی برگزار می کند.

او هر هفته چندین پست در مورد بهترین شیوه های برنامه ریزی مالی در پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند لینکدین و توییتر می نویسد، وی همچنین زمان زیادی را صرف تعامل با مشتریان و مشتریان بالقوه آنلاین می کند.

او می‌گوید: من در مورد موضوعات مالی بسیار فنی به صورت آنلاین صحبت می‌کنم و جعل هویت من بسیار دشوار است.

او می‌گوید اولین قدم برای جلوگیری از فعالیت‌های متقلبانه این است که به مشتریان احتمالی ثابت کنید که در واقع همان کسی هستید که می‌گویید هستید.

مشتریان می توانند با مراجعه به نهادهای اعتباربخشی، مانند FP Canada اعتبار یک مشاور را بررسی و تأیید کنند که وضعیت مشاور در وضعیت خوب و فعال است یا خیر.

آقای McGrath می گوید، لینکدین می تواند در تایید هویت موثر باشد زیرا هر پروفایل فضایی برای مدارک، عکس حرفه ای و اطلاعات شغلی فراهم می کند.

او می‌گوید: یک پروفایل خوب به خودی خود نشان می‌دهد که او یک فرد واقعی است و در واقع این کار را برای امرار معاش انجام می‌دهد.

Nadege Koskamp، CFP، مشاور ارشد مالی و مدیر بخش در IG Wealth Management در تورنتو، احتمال وقوع کلاهبرداری را بیشتر می‌بیند.

او می‌گوید: این قطعاً چیزی است که در ذهن من بوده و من را کمی هوشیارتر کرده است.

در حالی که او جعل هویت نشده است، اغلب از او می پرسند که آیا او همان Nadege است که چندین نانوایی محلی را اداره می کند. ولی آن شخص او نیست.

فلسفه او در مورد کلاهبرداری به معنای مسلح کردن مشتریان به اطلاعات برای جلوگیری از وقوع آن است. او چندین بار در سال فرآیند جمع‌آوری اطلاعات خود را انجام می‌دهد، و اغلب با مشتریان مسن همراه می‌شود، زیرا کلاهبرداری‌ها دائماً تکامل می‌یابند و اغلب آن جمعیت‌ خاصی را هدف قرار می‌دهند.

او می‌گوید: در هر جلسه یا هر زمانی که آنها به دنبال کمک مالی هستند، ما در مورد کلاهبرداری صحبت می‌کنیم.

اگر خانم Koskamp سندی را برای مشتریان ارسال کند تا امضا کنند، آنها می‌دانند که مستقیماً از او تماس تلفنی دارند. در آن زمان، او سند را به صورت شفاهی با جزئیات بیشتر توضیح می دهد.

او می‌گوید: آنها می‌دانند که از من ایمیلی دریافت نمی‌کنند که از آنها درخواست انتقال وجه الکترونیکی کند، زیرا من قبلاً به حساب‌های آنها دسترسی دارم و هر زمان که پولی واریز شد، با آنها تماس می‌گیرم.

Alim Dhanji برنامه ریز ارشد مالی و مشاور ارشد بیمه در Assante Financial Management Ltd. در ونکوور، همچنین اقداماتی را برای محافظت از مشتریان در برابر کلاهبرداری انجام می دهد.

از آنجایی که اکثر مشتریانش در منطقه ونکوور بزرگ زندگی می کنند، او حداقل سالی یک بار با همه آنها رو در رو ملاقات می کند. شرکت او فرآیندی برای درخواست اطلاعات دارد.

به عنوان مثال، او ممکن است به مشتریان در مورد جمع آوری تمام برگه های آنها برای آماده شدن برای مالیات بر درآمد ایمیل بزند، کاری که هر سال انجام می دهد. اما او هرگز از مشتری نمی خواهد که برای سرمایه گذاری سپرده بگذارد. این چیزی است که از طریق تلفن یا ترجیحاً به عنوان بخشی از یک ملاقات حضوری مورد بحث قرار می گیرد.

او می‌گوید: شما می‌خواهید مطمئن شوید که مشتریانتان می‌دانند چه چیزی را باید انتظار داشته باشند، بنابراین آنها راحت هستند و از آنچه ممکن است در راه باشد آگاه هستند.

وی به مشتریان توصیه می‌کند، وقتی در مورد مکاتباتی که از طرف او یا تیمش می‌آید شک دارند، با تماس تلفنی دوباره بررسی کنند. گاهی اوقات، اگر مشتریان با دقت به یک ایمیل نگاه کنند، می توانند متوجه شوند که در حالی که نام صحیح است، آدرس ایمیل کمی ایراد دارد و برخی از حروف حذف شده اند.

او می‌گوید: هرگز به درخواست‌های فوری از طریق ایمیل واکنش نشان ندهید، زیرا موارد اضطراری نیاز به تماس تلفنی نیز دارد.

Call Now Button