بزرگترین اعتصاب هنرپیشگان آمریکا

انجمن هنرپیشگان سینما تلویزیون آمریکا که ۱۶۰ هزار بازیگر سینما، تلویزیون، رادیو، صداپیشه و دیگر هنرمندان در آن عضو هستند، به اعتصاب نویسندگان سینما و تلویزیون آمریکا پیوستند.

این بزرگترین اعتصاب هنرپیشگان آمریکایی در ۴۰ سال گذشته است و با وجود اعتصاب انجمن نویسندگان سینما و تلویزیون این کشور که از دو ماه پیش آغاز شده، انتظار می‌رود اثر منفی بر تولیدات سینما و سرگرمی‌های دیداری و شنیداری آمریکا داشته باشد.

این نهاد صنفی خواستار منصفانه‌تر شدن دستمزدها است. آنها می‌گویند شرکت‌های که محصولات آنها را به صورت آنلاین پخش می‌کنند، باید از محل درآمد اینترنتی سهم منصفانه‌تری به هنرمندان آن پرداخت کنند. بازیگران می گویند، مثلا استفاده از آوتار مجازی هنرپیشگان که به کمک هوش مصنوعی اکنون بسیار رایج و باورپذیر شده، آنها را نگران کرده که کم کم شغل و درآمد خود را از دست بدهند.

این اتحادیه به دنبال تضمین‌هایی است که از هوش مصنوعی و چهره‌ها و صداهای تولید شده توسط رایانه برای جایگزینی بازیگران استفاده نخواهد شد.

از نیمه شب پنجشنبه ۱۳ جولای به وقت لس‌آنجلس که زمان شروع اعتصاب بود، بازیگران نمی‌توانند در فیلم‌ها بازی کنند یا اقدام به تبلیغ فیلم‌هایی که قبلا ساخته شده، کنند.

این اعتصاب شامل بسیاری از دیگر عوامل هنری پشت صحنه که عضو این انجمن هستند هم خواهد شد و به این ترتیب انتظار می‌رود صنعت تولید فیلم و سریال و سرگرمی تا ساعاتی دیگر با اختلالی بی‌سابقه که دست کم در نیم قرن گذشته بی مانند بوده، روبرو شود.

انجمن صنفی نویسندگان هالیوود نیز برای دریافت دستمزد بیشتر برای اعضای خود تلاش می‌کند و می‌گوید که آنان کار بیشتری انجام می‌دهند اما دستمزد کمتری می‌گیرند.

آنها خواستار بهبود نحوه پرداخت به نویسندگان برنامه‌هایی است که اغلب، سال‌ها در پلتفرم‌های تماشای آنلاین باقی می مانند. این نگرانی هم وجود دارد که به تدریج، هوش مصنوعی جایگزین نویسندگان واقعی شود و انجمن نویسندگان هالیوود خواستار تضمین‌های کافی در این زمینه هستند.

Call Now Button