کانادا همچنان در میان محبوب ترین مقاصد گردشگری قرار دارد

بر اساس نظرسنجی سالانه نشریه تلگراف، کانادا همچنان در میان محبوب ترین مقاصد گردشگری جهان قرار دارد.

این نظرسنجی از سال ۲۰۱۹ به دلیل شیوع کرونا متوقف شده بود، اما امسال مجددا محبوبیت جاذبه گردشگری کشورهای مختلف را از نظر گردشگران مورد ارزیابی قرار داد و در مقایسه با سال ۲۰۱۹ تغییرات چشمگیری مشاهده شد، مثلا برخی از کشورها مانند فیجی، اوکراین، نیکاراگوئه، لبنان، گواتمالا، بولیو و مقدونیه جنوبی که قبلاً در بین مقاصد محبوب بودند در لیست امسال قرار نگرفتند.

بر اساس این نظرسنجی کانادا از رتبه هفتم در سال ۲۰۱۹ به رتبه چهاردهم پایین آمده که البته این موضوع فقط شامل کانادا نیست بلکه کشوری مانند نیوزلند که ۵ سال متوالی در رتبه نخست قرار داشت و بهشت گردشگران بود امسال در رتبه دوم قرار گرفته است و یا روسیه که همیشه یکی از مقاصد محبوب گردشگران بود امسال در لیست قرار نگرفت.

بر اساس این رده‌بندی آفریقای جنوبی در صدر لیست قرار دارد، نیوزلند در رتبه دوم و مالدیو در رتبه سوم قرار گرفتند.

کشورهای ژاپن، استرالیا، ایتالیا، کنیا، هند، کاستاریکا و بوتسوانا در رتبه چهارم تا دهم این رده بندی قرار دارند.

پس از آن نیز کشورهای یونان، سریلانکا و موریس در رتبه‌های یازدهم، دوازدهم و سیزدهم و سپس کانادا در رتبه چهاردهم قرار گرفت.

پیشرفت برخی از کشورها در این رده بندی نیز جالب است، مثلا ایتالیا که تا سال ۲۰۱۹ در رتبه‌های ۱۰ تا ۱۴ این رده‌بندی قرار داشت امسال با پیشرفت قابل توجهی در رتبه ۶ قرار گرفت و یا کنیا از رتبه ۲۱ در سال ۲۰۱۹ به رتبه ۷ رسید. کشورهای یونان، سریلانکا و موریس نیز که در سال ۲۰۱۹ در رتبه‌های پایین‌تر از کانادا بودند امسال از آن پیشی گرفتند و در رده‌های بهتری قرار گرفتند.

کشورهای سیشل، نامیبیا، تانزانیا، ویتنام، تایلند و نروژ نیز در رده ‌های ۱۵ تا ۲۰ این لیست قرار گرفتند.

Call Now Button