ترودو ۳۰ عضو هیات دولت کانادا را تغییر داد

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، در آستانه انتخابات آتی، ۳۰ نفر از ۳۸ عضو کابینه خود خود را تغییر داد.

این نخستین تغییرات اساسی در هیات دولت کانادا پس از انتخابات سال ۲۰۲۱ است.

ترودو گفت، این تغییرات با هدف متمرکز کردن ماموریت دولت بر مشکل گرانی مسکن و پیامدهای بحران اقتصادی و تورم صورت گرفته است.

وی گفت، تغییرات در کابینه با این تفکر صورت گرفته که کشورش برای رویارویی با «لحظات سرنوشت‌ساز و تعیین‌کننده» پیش رو که اوضاع داخلی و جهانی را تحت تاثیر قرار خواهد داد، آماده شود.

یکی از تغییرات اصلی در کابینه، ادغام وزارت خانه‌های مسکن و زیرساخت‌ها است که شان فریزر، وزیر سابق مهاجرت اداره آن را بر عهده خواهد گرفت.

این تصمیم واکنش دولت ترودو به بحران مقرون به‌صرفه نبودن مسکن در کانادا است که با توجه به افزایش پذیرش مهاجران و نرخ رشد جمعیت کشور بدتر شده و در چند سال اخیر اعتراضات و انتقادات زیادی را برانگیخته است.

متوسط قیمت خانه در کانادا اکنون به ۷۱۶ هزار دلار کانادا رسیده و این گرانی در شهرهای بزرگی چون تورنتو و ونکوور بسیار بیشتر است.

همچنین سازمان معاملات املاک و مستغلات کانادا اعلام کرد، کانادایی ها در میان هفت کشور صنعتی جهان بدهکارترین‌ هستند.

به گفته سازمان فدرال مسکن و وام خانه کانادا، جمع کل بدهی‌های خانوارهای کانادایی از میزان تولید ناخالص ملی کشور بیشتر شده است.

کارشناسان اقتصادی میگویند، بالا رفتن بدهی خانوارها نشانه ضعف اقتصاد و ضربه‌پذیر شدن آن در برابر تلاطم‌ در بازار است.

سازمان وام و مسکن کانادا می‌گوید گران شدن خانه، که موجب گرفتن وام‌های مسکن سنگین‌تر می‌شود، عامل اصلی این افزایش بدهی است.

آمریکا و بریتانیا، دو کشور دیگر گروه جی۷، در ۱۰ سال گذشته شاهد کاهش بدهی خانوارها بوده‌اند.

Call Now Button