١٦ میلیارد دلار از پول کانادایی‌ها در جیب کلاهبرداران

بر اساس گزارش سازمان آمار کانادا، بین سال‌های ٢٠١٤ تا ٢٠١٩، کانادایی‌ها ١٦ میلیارد دلار کلاهبرداری را گزارش کرده‌اند.

در این گزارش آمده است، یک نفر از هر شش نفر گفته است بین سال‌های ٢٠١٤ تا ٢٠١٩ د رکانادا قربانی کلاهبرداری شده است. حدود ٢٤ درصد از افراد هزار دلار از دست داده‌اند، و سه درصد گزارش کرده‌اند تا ١٠ هزار دلار از آنها کلاهبرداری شده است. میانگین ضرر ناشی از کلاهبرداری‌ها در این مدت ٦٠٠ دلار بوده است.

بر اساس این گزارش، اکثر کانادایی‌ها معتقدند نرخ کلاهبرداری‌‌ در کانادا افزایش یافته است.

این گزارش پس از همکاریRCMP با مرکز مبارزه با کلاهبرداری کانادا (CAFC) برای ایجاد یک پورتال دولتی به منظور شفاف‌سازی در مورد تعداد کانادایی‌هایی که قربانی کلاهبرداری شده‌اند، منتشر شد.

بر اسا گزارش RCMP سال‌های ٢٠٢١ و ٢٠٢٢ از نظر تعداد زیان‌های گزارش شده ناشی از کلاهبرداری، تاریخی بوده‌اند.

CAFC گزارش داد، در سال ٢٠٢١، رقمی بالغ بر ٣٨٠ میلیون دلار به واسطه کلاهبرداری‌ها از دست رفته و در سال ٢٠٢٢، این مبلغ به ٥٣١ میلیون دلار افزایش یافته است.

یک گزارش که قبلا توسط شرکتBetter Business Bureau (BBB) منتشر شده، نشان می دهد، خطرناک‌ترین کلاهبرداری در کانادا، کلاهبرداری‌های مربوط به تعمیرات خانه است. میانگین کلی ضررهای گزارش شده ٣٠٠ دلار در سال ٢٠٢٢ بوده که نسبت به ٢٥٠ دلار سال ٢٠٢١ افزایش ٢٠ درصدی داشته است.

تقریباً پنج میلیون نفر از افراد ١٥ سال به بالا – معادل ١٧ درصد از جمعیت کانادا – گزارش کرده‌اند بین سال‌های ٢٠١٤ و ٢٠١٩ قربانی حداقل یک کلاهبرداری شده‌اند.

تعداد افرادی که قربانی کلاهبرداری شده‌اند، تقریباً دو برابر تعداد افرادی است که قربانی یک جنایت خشونت‌آمیز همچون تجاوز جنسی، سرقت و تجاوز شده اند.

بر اساس این گزارش، ساکنان آلبرتا بیش از سایر استان‌ها قربانی کلاهبرداری و ساکنان نوناووت، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، نوا اسکوشیا و کبک کمتر قربانی کلاهبرداری‌ها می‌شوند.

همچنین افرادی که در ادمونتون، ویکتوریا و کلگری زندگی می‌کنند بیشتر قربانی کلاهبرداری و ساکنان لندن، ساسکاچوان، هالیفاکس و سنت جانز کمتر درگیر کلاهبرداری می‌شوند.

بر اساس این گزارش، حدود ٤١ درصد از قربانیان نمی‌دانستند اطلاعات شخصی آنها به بیرون درز پیدا کرده است.

از میان افرادی که از درز اطلاعات شخصی خود آگاه بودند، ٣٩ درصد گفتند کلاهبرداران اطلاعات کارت بانکی یا اعتباری آنها را به دست آورده اند.

در بیشتر موارد، قربانیان کلاهبرداری هنگام بررسی صورت‌حساب‌های بانکی یا کارت اعتباری خود (٣٨ درصد) یا پس از تماس یک مؤسسه مالی یا یک شرکت مرتبط با کارت‌های اعتباری (٣١درصد) کلاهبرداری‌ها را کشف کردند.

Call Now Button