ماهواره ژوپیتر 3 اینترنت ماهواره‌ای سریعتر از استارلینک را به مناطق دورافتاده ارائه می‌دهد

شرکت مخابراتی Xplore، مستقر در نیوبرانزویک قصد دارد ماهواره ژوپیتر 3 را به فضا پرتاب کرد. این ماهواره اینترنت ماهواره‌ای سریع‌ی را برای افراد در نقاط دورافتاده فراهم می کند.

رضوان جمال، رئیس و مدیر ارشد بازرگانی Xplore می گوید، سرویس جدید این شرکت شامل سرعت 100 مگابیت در ثانیه است که دو برابر حداکثر سرعتی است که در حال حاضر اینترنت ماهواره‌ای استارلینک اسپیس ایکس ارائه می‌کند.

مزایای دیگر شامل نصب حرفه ای، بدون هزینه سخت افزاری اولیه و پشتیبانی هفت روز هفته/24 ساعت است.

ژوپیتر 3 روز جمعه با موشک فالکون هِوی اسپیس ایکس از مرکز فضایی کِندی در فلوریدا به فضا پرتاب شد و صبح شنبه ارسال و دریافت اولین سیگنال‌های خود را آغاز کرد.

این ماهواره در هفته‌های آینده به جایگاه خود در مدار سفر می کند و سپس آزمایش‌های نهایی برای اطمینان از ارائه سرعت و پوشش مورد نظر انجام خواهد شد.

جمال گفت، جزئیات و قیمت‌ سرویس های جدید پس از تکمیل فرآیند و در زمان راه‌اندازی سرویس منتشر می‌شود و اکثر مناطق کانادا که مردم در آن زندگی می‌کنند در نقشه Xplore گنجانده شده است.

این شرکت همچنین پوشش وایرلس ثابت 5G را با سرعت حداقل 100 مگابیت در ثانیه در آتلانتیک کانادا ارائه می کند.

در حال حاضر آنها تخمین می زدند 30 درصد ساکنان روستایی کانادا هنوز به خدمات پهنای باند دسترسی ندارند. سرویس جدید اکسپلور با ارسال ماهواره ژوپیتر 3 به فضا می تواند گزینه قابل اعتمادتری نسبت به استارلینک باشد.

Call Now Button