ادامه آتش سوزی ها در کانادا و فرار مردم از مناطق زندگی شان

با ادامه بدترین فصل آتش‌سوزی کانادا، حدود ۲۲ هزار نفر یعنی تقریبا نیمی از جمعیت سرزمین‌های شمال غربی مجبور به ترک منطقه شده اند.

هارجیت ساجان، وزیر امور اضطراری کانادا، گفت: اضطراب ناشی از ترک خانه وقتی نمی‌دانید در زمان بازگشت آن را سالم می یابید یا نه، هزاران نفر را درگیر کرده است.

یک آتش‌سوزی در شهر کیلونا بریتیش کلمبیا با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت، در ۲۴ ساعت گذشته رشد سریعی داشته و سازمان آتش‌سوزی‌های طبیعی بریتیش کلمبیا گفت، ابعاد این آتش که اوایل عصر پنجشنبه ۱۱۰۰ هکتار بود حالا ۶۸۰۰ هکتار تخمین زده می‌شود.

تاکنون هیچ تلفاتی گزارش نشده اما ساکنان شهر می‌گویند شدت دما، خشکی هوا و باد در روزهای اخیر شرایط کاملا مساعدی را برای بروز طوفانی از جنس آتش فراهم کرده است.

ضرب الاجل رسمی برای ترک شهر یلونایف در شمال کانادا سر رسیده و ساکنان همچنان در حال تلاش برای ترک شهر از زمین و هوا هستند.

اتهاماتی مطرح شده که برخی خطوط هوایی بهای بلیت‌های خروجی را بالا برده‌اند، اما مقامات هشدار دادند بازی با قیمت را تحمل نخواهند کرد.

یلونایف که یکی از شهرهای مهم در منطقه برای پناه دادن به مردمی که از آتش در اطراف سرزمین‌های شمال غرب فرار می‌کردند بود، حالا شهری است که خود با بحران روبرو شده و باید تخلیه شود.

بیماران روز جمعه با هواپیما درحال انتقال از بیمارستان‌ها بودند. دکتر ریجنسترایف می گوید، برخی از بخش‌های بیمارستان خالی هستند اما کارمندان شب گذشته را در آنجا خوابیدند تا نوبت خروج آنها برسد.

وی گفت، کسانی که در شهر مانده‌اند اغلب آتشنشان‌ها، ماموران پلیس، پزشکان و پرستاران هستند. یک داروخانه در شهر باز است و صاحب آن از ترک محل خودداری می‌کند.

کانادا هم اکنون شاهد بدترین فصل آتش‌سوزی‌های طبیعی از زمان شروع ثبت رکوردهاست، به طوری که ۱۱۰۰ آتش فعال تا روز سه‌شنبه در حال سوختن بوده است.

امسال تاکنون در مجموع ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار مناطق طبیعی در آتش‌سوزی‌های کانادا سوخته اند که تقریبا برابر با مساحت یونان است.

به گفته دانشمندان، تغییرات اقلیمی خطر آب و هوای داغ و خشک را بیشتر کرده که باعث شدت آتش‌سوزی‌ها می شود.

Call Now Button