آغاز ثبت ‌نام خودروهای برقی در ایران

منوچهر منطقی معاون حمل و نقل وزارت صمت اعلام کرد که ثبت‌نام خودروهای برقی در ایران آغاز شده است.

وی گفت، دو مسیر متفاوت برای واردات خودروهای برقی در ایران تعریف شده است، مسیر اول خودروهای جدید است که ثبت سفارش آنها در حال انجام است و مسیر دیگر مربوط به خودروهای کارکرده است. این دو مسیر احتمالا با یکدیگر یکی خواهند شد ولی خودروهای برقی کار کرده وارد بازار نخواهند شد زیرا به دلیل سرعت رشد و تغییر این صنعت، خودروهای برقی کارکرده وارداتی عملا برای دو یا سه نسل قبل خواهند بود.

عباس علی‌آبادی وزیر صمت نیز از توافق با شهرداری برای فراهم کردن زیرساخت ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در ایران و افتتاح آنها در هفته دولت خبر داد.

وی گفت، برخی از افراد تصور می‌کنند با وجود محدودیت‌های فعلی برق، خودروهای برقی در ایران مشکلات مضاعفی را به دنبال خواهد داشت، اما برقی شدن خودروها هیچ اختلالی در سیستم برق‌رسانی شهری ایجاد نخواهد کرد، زیرا برق مازاد شب تا صبح برای مصرف در دسترس بوده و شارژ این خودروها بدون هیچ مشکلی انجام خواهد گرفت.

علی آبادی گفت، ما به دنبال این هستیم که زیرساخت‌های شارژ سریع را در سطح شهرهای مختلف فراهم کنیم. البته امکان نصب و تعبیه شارژرهای سریع در منازل افراد نیز وجود دارد. خودروهای برقی با یک بار شارژ کامل، ۴۵۰ تا ۵۰۰ کیلومتر راه را خواهند پیمود.

همچنین در حاشیه جلسه هیات دولت از چند خودروی هیبریدی و برقی رونمایی شده و احتمالا تعدادی از آنها به عنوان تاکسی شهری مورد استفاده قرار خواهند گرفت. خودروهای رونمایی شده شامل موارد زیر بوده است:

  • اسکای ول ET5
  • جک هیپبک برقی
  • لاماری ایما هیبریدی
  • تارا برقی ایران خودرو
Call Now Button