نگرانی اتحادیه در مورد کمبود معلم در بریتیش کلمبیا

پسر 14 ساله Sharon Grattan که مبتلا به اوتیسم است، سال های تحصیلی خوبی و سال های تحصیلی بسیار سختی را پشت سر گذاشته است.

Grattan گفت، بهترین سال‌ها کلاس‌های 4 و 5 بودند، زمانی که او معلمان ثابت و یک دستیار آموزشی داشت که برای رفع نیازهای خاص او با هم کار می‌کردند.

کمبود معلم و دستیار آموزشی عامل اصلی تصمیم Grattan برای ثبت نام پسرش در برنامه ای به نام SelfDesign بود، یک مدل آموزشی ترکیبی که به او امکان می دهد هم از خانه و هم در کلاس درس بیاموزد.

Grattan، هماهنگ کننده برنامه اوتیسم بریتیش کلمبیا، همچنین نگران استفاده روزافزون از معلمان بدون گواهینامه در منطقه مدرسه Prince Rupert است، زیرا آنها آموزش لازم برای تعامل با دانش آموزان با نیازهای ویژه را ندارند.

بر اساس گزارش B.C. Teacher’s Federation، معلمانی که به کلاس برمی‌گردند نگران هستند کمبود معلم به این معنی باشد که معلمان واجد شرایط کمتری برای جایگزینی آنها در صورت بیماری یا مرخصی وجود داشته باشد.

Clint Johnston رئیس اتحادیه که نماینده 50000 معلم در بریتیش کلمبیا است انتظار دارد، کمبود کارکنان کمی بدتر از سال گذشته باشد، زمانی که تعداد فزاینده ای از مناطق مدرسه به معلمان بدون گواهی به عنوان معلمان جایگزین متکی بودند.

کمبود این به اصطلاح معلمان آماده خدمت، برخی از مناطق مدرسه، از جمله Chilliwack و Prince George را مجبور به پذیرش افرادی با مدرک لیسانس و تجربه کاری کم با کودکان یا جوانان کرد.

Johnston گفت، مطمئناً دانش آموزان این کمبودها را احساس خواهند کرد.

Reid Clark رئیس انجمن معلمان Chilliwack گفت، در سال تحصیلی 2022-2023 تقریباً 70 معلم بدون گواهی در منطقه مدرسه Chilliwack وجود دارد. او همچنین نگران تعداد معلمان متخصص مانند کتابداران، معلمان موسیقی و معلمان حامی یادگیری است که برای پوشش معلمان تمام وقت منصوب شده اند، و او نگران است که در سال تحصیلی آینده وضعیت بدتر شود.

او گفت: در نهایت، این یک فقدان خدمت به دانش آموزان است. دانش آموزان خدمات تخصصی مورد نیاز خود را به خصوص در ابتدای سال تحصیلی دریافت نمی کنند.

این سازمان می‌گوید، در سراسر استان 36588 معلم تمام وقت و 13571 معلم در حال آماده‌باش هستند. در حال حاضر 217 آگهی استخدام برای معلمان در وب سایت مشاغل Make a Future و 140 آگهی استخدام معلمان وجود دارد.

BCTF اشاره می کند، گزارش چشم انداز بازار کار استان که در فوریه منتشر شد، پیش بینی می کند، بریتیش کلمبیا در یک دهه آینده به 64500 کارمند جدید آموزش و پرورش برای همگام شدن با افزایش ثبت نام دانش آموزان و جایگزینی بازنشستگان نیاز خواهد داشت.

Mae Boudreau دستیار آموزشی در نورث ونکوور گفت: ما هر سال کمبود معلم داریم. به نظر می رسد که جای خالی به ویژه در مورد کودکان با نیازهای ویژه بسیار سرسام آور هستند.

Rachna Singh وزیر آموزش و پرورش در یک کنفرانس خبری گفت، دولت از کمبود نیروی کار جهانی که به سیستم مدارس دولتی آسیب می‌زند آگاه است.

او همچنین اذعان کرد که برخی از مدارس از معلمان بدون گواهی استفاده می کنند و گفت: این یک چالش است، من کاملا موافقم.

وی گفت: ما در حال بررسی راهبردهای مختلفی هستیم که چگونه می‌توان به مسئله کمبود معلم رسیدگی کرد.

دولت بیش از 250 کرسی تربیت معلم را در موسسات فوق متوسطه اضافه کرده است و به دنبال راه هایی برای شناسایی اعتبار معلمان آموزش دیده بین المللی است، مشابه برنامه هایی که برای پزشکان و پرستاران آموزش دیده خارجی معرفی شده است.

Call Now Button