نوجوانی که در اتوبوسی در BC مورد حمله قرار گرفته بود، به حال خود رها شده است

یک نوجوان که پس از یک حمله خشونت آمیز، در حال بهبودی است، توجه World Sikh Organization of Canada را به خود جلب کرده است، زیرا این دومین حمله به یک جوان Sikh در Kelowna در سال جاری است.

به گفته این سازمان، یک دانش آموز کلاس 11 حوالی ساعت 3:45 بعد از ظهر دوشنبه ی گذشته در ایستگاه اتوبوس روبروی Rutland Senior Secondary School منتظر بود. وقتی اتوبوس رسید، دو نفر به دانش‌آموز نزدیک شدند و ابتدا از ورود او به اتوبوس جلوگیری کردند.

WSO ادعا می کند، سپس در داخل اتوبوس، این دو نفر دانش آموز را با فندک تهدید کردند، و از او با تلفن هایشان عکس و فیلم گرفتند.

در بیانیه سازمان Sikh آمده است: وقتی این دانش آموز از آنها دور شد، مهاجمان شروع به مشت و لگد زدن به وی در مقابل راننده اتوبوس کردند. راننده اتوبوس مداخله نکرد و به دانش آموز Sikh و مهاجمانش دستور داد در ایستگاه Rutland and Robson از اتوبوس خارج شوند.

این سازمان ادعا می کند، پس از پیاده شدن این سه نفر از اتوبوس، به دانش آموز اسپری فلفل زدند و تا زمانی که ناظران مداخله کردند، همچنان مورد حمله قرار گرفت.

WSO گفت: این دانش آموز Sikh اخیراً به کانادا آمده و متوجه نشد که چرا به او حمله شده یا چرا به او توهین شده است.

Kelowna RCMP تایید کرد، یک مرد جوان مظنون به دست داشتن در این حادثه را دستگیر کرده است. این فرد همچنان در بازداشت به سر می‌برد تا روز پنجشنبه برای رسیدگی به موضوع در دادگاه حاضر شود.

Cpl. Michael Gauthierگفت، در حالی که اثرات اسپری فلفل بسیار دردناک است و ممکن است موقتی باشد، تاثیرات این کار بسیار طولانی تر خواهد بود. ما هر گونه اعمال خشونت آمیز در جامعه خود را محکوم می کنیم و به طور کامل در حال بررسی این موضوع هستیم.

WSO جدا از درخواست تحقیقات کامل از RCMP، از BC Transit می‌خواهد بررسی کند چرا راننده در این حادثه هیچ کاری برای جلوگیری از حمله انجام نداده و با بیرون کردن قربانی از اتوبوس، اجازه داده حمله ادامه پیدا کند.

BC Transit می گوید، اگرچه حوادثی مانند آنچه در اوایل این هفته رخ داد در اتوبوس‌های BC Transit نادر است، ما گزارش‌های رفتار نامناسب و غیرقانونی در سیستم‌های خود را بسیار جدی می‌گیریم و از نزدیک با پلیس همکاری می‌کنیم تا روند قانونی را دنبال کنیم.

BC Transit قربانیان آزار و اذیت یا حمله و همچنین شاهدان فعالیت های نامناسب یا غیرقانونی در اتوبوس را تشویق می کند که فوراً به راننده اطلاع دهید یا با پلیس تماس بگیرید.

سیستم های ایمنی BC Transit عبارتند از:

  • دوربین های مدار بسته در اکثر اتوبوس ها،
  • پروتکل های اعلان اضطراری اپراتور و ارتباطات رادیویی پیشرفته برای پشتیبانی از حوادث در جاده،
  • و مشارکت با اولین پاسخ دهندگان.

Kelowna RCMP اضافه کرد، محققین تجزیه و تحلیل ویدیویی و شواهد دیگر را برای تعیین چگونگی وقوع حوادث قبل از پیاده شدن از اتوبوس انجام خواهند داد.

Guntaas Kaur معون مدیر WSO در بیانیه‌ای این حادثه را تکان‌دهنده و غیرقابل قبول توصیف کرد و گفت دانش‌آموزی که اکنون در حال بهبودی است، نمی‌تواند بفهمد چرا به او تعرض شده است.

وی گفت: او از ترس اینکه دوباره مورد حمله قرار بگیرد می ترسد به مدرسه بازگردد.

از هر کسی که اطلاعاتی در مورد این حادثه دارد درخواست می شود با Kelowna RCMP با شماره فایل 2023-54354 تماس بگیرد. اگر می‌خواهید ناشناس بمانید، با Central Okanagan Crime Stoppers به شماره 1-800-222-8477 تماس بگیرید یا اطلاعات خود را به صورت آنلاین در www.crimestoppers.net ارسال کنید.

Call Now Button