جاستین ترودو به‌دنبال شرکای جدید بین المللی است

جاستین ترودو قصد دارد هفته آینده در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، علیه کشورهایی که از مردم به عنوان مهره در منازعات دیپلماتیک استفاده می‌کنند موضع گیری کند.

ملانی جولی وزیر امور خارجه دولت گفت، ما در میان یک بحران امنیتی بین المللی هستیم که کانادا و سازمان ملل اکنون با آن درگیر هستند. اکنون زمان برقراری ارتباط با گروه وسیعی از شرکا است.

جولی میزبان نشستی با حضور آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، سازمان ملل و همتایان خود از کشورهای کاستاریکا، مالاوی و… خواهد بود، تا در مورد راه‌های جلوگیری از دستگیری خارجی‌ها به دلایل سیاسی توسط کشورها صحبت شود. این اقدام بخشی از تلاش‌های دولت جاستین ترودو از فوریه ۲۰۲۱ در برابر بازداشت‌های خودسرانه است.

این جلسه هفته آینده برگزار و با چند تن از افرادی که خودسرانه بازداشت شده اند از جمله مایکل کووریگ، دیپلمات سابق کانادایی که بیش از هزار روز در چین زندانی بود و جیسون رضائیان، روزنامه‌نگار آمریکایی، که به مدت ۱۸ ماه در ایران زندانی بود گفتگو خواهد شد.

جولی گفت، اقدام ما در مقابله با بازداشت‌های خودسرانه، شامل طیف وسیعی از کشورها به ویژه کشورهای کوچکی که اتاوا با آن‌ها تماس مکرر ندارد مانند پاناما، تونگا و بنین است.

وزیر امور خارجه کانادا تاکید کرد، کانادا همچنان به دوستان سنتی خود در گروه ۷ متکی است و در کنار آن‌ها به دنبال کشورهای همفکر بیشتر است و مجمع عمومی سازمان ملل بهترین مکان برای دیدار با سران دولت و وزرای خارجه این کشورهاست.

جولی همچنین در جلسه زنان و دختران افغانستانی سازمان ملل شرکت خواهد کرد تا نیازهای بشردوستانه ارزیابی و از سازمان‌هایی که در سازمان ملل متحد برای کاهش فشار بر روی زنان افغانستانی فعالیت دارند حمایت کند.

Call Now Button