دولت BC ساخت سوئیت‌های ثانویه اجاره‌ای جدید را، با وام‌های قابل بخشش تشویق می‌کند

دولت بریتیش کلمبیا به‌عنوان اقدام دیگری برای کمک به بحران عرضه مسکن و مقرون‌به‌صرفه بودن، سیاست‌های جدیدی را برای کمک به ساخت سوئیت‌های ثانویه جدید برای اجاره دادن ارائه می دهد.

این به‌روزرسانی، استراتژی قبلی دولت استانی برای قانونی‌ کردن سوئیت‌های ثانویه در سراسر استان را تایید می‌کند، که قرار است در پاییز امسال معرفی شود.

راهنمای جدید Home Suite Home توسط دولت استانی منتشر شده تا اطلاعات بیشتری در مورد افزودن یک سوئیت ثانویه به صاحبان خانه ارائه کند. حداکثر چهار خانه در یک زمین single-family مجاز خواهد بود.

همچنین، همانطور که قبلاً در بودجه 2023 اعلام شده بود، یک برنامه آزمایشی به نام Secondary Suite Incentive Program به حدود 3000 صاحب خانه، وام های قابل بخشش تا سقف 40000 دلار پرداخت می کند تا یک سوئیت ثانویه یا واحد مسکونی جانبی جدید در ملک خود بسازند.

اما شرایط زیادی برای واجد شرایط بودن وجود دارد.

صاحبان خانه باید در ملک به عنوان خانه اصلی خود زندگی کنند و نمی توانند درآمد ترکیبی بیش از 80 درصد درآمد زوج های دارای فرزند در BC داشته باشند. آنها باید در ملک سهم داشته باشند که می تواند به عنوان تضمین برای برگشت وام باشد.

علاوه بر این، آنها باید با اجاره سوئیت ثانویه با نرخ های کمتر از بازار برای حداقل پنج سال موافقت کنند و سوئیت را نمی توانند به یکی از اعضای نزدیک خانواده خود اجاره دهند.

از شرایط دیگر اینکه، اجازه استفاده از ملک به صورت تفریحی را نمی دهد، همچنین ارزش ملک نمی تواند بیش از 2.125 میلیون دلار در سال 2023 باشد.

David Eby نخست وزیر در بیانیه ای گفت: مردم در استان ما مستحق یک مکان مناسب برای زندگی هستند، اما کمبود مزمن مسکن و زمان طولانی تایید مجوزها این هدف را دور کرده است.

وی گفت، دولت ما در حال اقدام است. ما دریافت مجوزهای استانی برای ساخت خانه‌های جدید را آسان‌تر و سریع‌تر می‌کنیم و از افرادی که می‌توانند سوئیتی بسازند و با قیمت‌های مقرون به صرفه‌تر اجاره دهند، حمایت مالی می‌کنیم.

دولت استانی تخمین می زند که حدود 229000 واحد را می توان از نظر فنی به عنوان سوئیت ثانویه در سرتاسر BC ایجاد کرد.

Call Now Button