کبک شادترین استان کانادا 

مطالعه جدید موسسه ( Lucky Days ) نشان داد، استان کبک در رتبه نخست و آلبرتا در رتبه چهارم لیست شادترین استان های کانادا قرار دارند. 

 

آلبرتا که به خاطر مناظر خیره کننده و شهرهای پرجنب و جوشش معروف است، همچنان با چالش‌ها و مسائلی مانند کاهش کیفیت هوا و سلامت روان مواجه است اما شهروندان آن همچنان روحیه‌ای شاد دارند 

 

این رتبه بندی بر اساس هشت معیار کلیدی کیفیت زندگی و از منابع مختلف، از جمله اداره ملی آمار، آمار کانادا و دولت کانادا به دست آمده است. 

 

در این رده‌بندی استان کبک با کسب ۸.۶۳ از ۱۰ امتیاز در رتبه نخست شادترین استان کانادا و آلبرتا با کسب امتیاز کلی ۴.۷۳ از ۱۰ در رتبه چهارم کشوری قرار گرفت. 

 

شادترین استان‌های کانادا بر اساس این رده‌بندی عبارتند از: استان کبک، بریتیش کلمبیا، انتاریو، آلبرتا، جزیره پرنس ادوارد، نیوفاندلند و لابرادور، نیوبرانزویک، مانیتوبا، نووااسکوشیا و ساسکاچوان. 

 

بر اساس این نظرسنجی ساکنان استان کبک با کسب ۱۰ از ۱۰ امتیاز از میزان رضایت از زندگی در بین سایر استان‌های کانادا بیشترین امتیاز را کسب کرده‌اند. 

 

همچنین از نظر فرصت‌های شغلی ساکنان استان کبک در مقایسه با سایر استانها رضایت بیشتری داشتند و این استان با ثبت فقط ۴.۵ درصد بیکاری، پایین ترنی نرخ بیکاری را داشته است. 

 

همچنین استان کبک در تمام معیارهای مرتبط با سلامتی پیشتاز بوده و امتیازات کاملی را در رابطه با امید به زندگی، سلامتی جسمی و سلامت ذهنی به دست آورد. 

 

Call Now Button