یک سال پس از فاجعه سیل BC هیچ پولی برای جلوگیری از خرابی های آینده وجود ندارد

شهر Merritt، یک جامعه 7100 نفری مستقر در Nicola Valley در south-central Interior، نمی تواند هزینه افزایش قابل توجه حفاظت در برابر سیل را بپردازد.
Bob Marcelet یک سال پس از آنکه خانه‌اش در Merritt تقریباً توسط آب‌های خروشان رودخانه Coldwater از بین رفت، در کنار حیاط خلوت بازسازی‌شده‌اش می‌ایستد و به فکر می کند که آینده‌ چه تغییرات آب و هوایی را ممکن است به ارمغان بیاورد.
70 بار کامیون خاک وارد حیاط خانه ی او شده بود. مردان جوانی از گروه کمک‌های بشردوستانه مسیحی Samaritan’s Purse -که Marcelet نمی‌تواند به اندازه کافی از آنها تمجید کند – زیرزمین او را از گل و لای بیرون آوردند. این کار به او اجازه داد بازسازی را شروع کند.
کار کند و استرس زا بوده است، زیرا Marcelet که در محل دفن زباله منطقه کار می کند، هنوز نتوانسته است پاسخی در مورد اینکه آیا واجد شرایط دریافت کمک مالی برای بازیابی سیل است یا خیر، دریافت کند.
و سوالات بزرگتر باقی مانده اند.
اکنون برای املاکی مانند او که در دشت سیلابی BC هستند چه می‌شود؟ آیا برنامه ای برای خرید آنها وجود خواهد داشت و آیا شهرداری می تواند حفاظت در برابر سیل را بهبود بخشد؟
Marcelet که چندین دهه در این منطقه ساکن بود، طرفدار بالا بردن و تقویت دایک ها است و می گوید، من دوست دارم بمانم. اما ما به برخی پاسخ ها نیاز داریم.
در Merritt، یک سال پس از سیل های مرگبار، هنوز هیچ پاسخی برای این سؤالات بزرگ وجود ندارد.
این جامعه 7100 نفری – که صنایعش شامل گردشگری، جنگلداری، دامداری و معدن است – نمی توانند هزینه قابل توجه حفاظت در برابر سیل را تحمل کنند.
یک طرح اولیه مستلزم بهبود و اضافه کردن دایک‌ها برای ایجاد کانال بزرگ‌تری برای آب‌های سیلابی و خرید برخی از املاک با هزینه کلی 165 میلیون دلار است.
این طرح شامل محافظت در برابر سیل در رودخانه Coldwater و رودخانه دیگری در شهر به نام Nicola است.
این شهرداری دارای پایه مالیاتی تنها 9 میلیون دلار است.
حتی قبل از اینکه شهرداری بتواند درخواستی برای کمک مالی فدرال به صندوق انطباق با بلایا و کاهش آسیب ارائه کند، مقامات Merritt برنامه های جدید خود را بستند.
مشخص نیست چه زمانی برنامه ها بازگشایی می شوند یا اینکه آیا اتاوا پول بیشتری اضافه خواهد کرد.
Sean Strang معاون مدیر مالی Merritt که در تیم کاهش سیل این شهرداری حضور دارد گفت، شهرداری از میلیون ها دلار بودجه فدرال و استانی برای مقابله با سیل و هزینه های بازیابی که برای تعمیر جاده ها و خدمات آب و فاضلاب و بازسازی دایک ها، تقویت سواحل رودخانه ها و ساخت مسکن ارزان قیمت، هزینه شده است، قدردانی می کند.
اما اصلاحات کنونی برای دایک ها، بدترین سناریوهای سیل را در نظر نمی گیرند، که انتظار می رود به دلیل تغییرات آب و هوایی مکرر و شدیدتر شوند.
وی گفت، هیچ پولی برای جلوگیری از حوادث احتمالی آینده وجود ندارد.
و این تنها در مورد Merritt نیست.
Abbotsford، که به شدت تحت تاثیر سیل قرار گرفت و یک استراتژی حفاظت از سیل به ارزش 2 میلیارد دلار در ماه می گذشته منتشر کرد، برنامه ریزی کرده بود، برای کمک مالی به سازمان سازگاری با بلایا و کاهش آسیب ها درخواست دهد، اما همچنین متوجه شد که دولت فدرال درخواست ها را نمی پذیرد. به گفته مقامات شهرداری، از آن زمان تاکنون، به طور مستقیم با دولت استانی در مورد نیازهای مالی خود کار می کند.
سایر جوامعی که در اثر سیل سال گذشته ویران شده اند، از جمله Princeton و the Okanagan-Similkameen Regional District ، همچنان در حال کار بر روی طرح های به روز شده حفاظت از سیل هستند.
Strang در یک گشت در شهر، به جاده‌ای که در اثر سیل شکسته شده بود و اخیراً آسفالت‌شده، بازسازی زمین‌های بازی و یک مسیر پیاده روی در یک پارک محبوب و کار تکمیل شده در تابستان گذشته در سیستم فاضلاب شهر اشاره کرد.
با این حال، پلی باقی مانده است که هنوز بر بستر رودخانه آویزان است.یک خانه سیار که در سیل گرفتار شده بود باعث تخریب و ریزش بخشی از پل شد.
و در حالی که بسیاری از خانه‌ها تعمیر شده‌اند، برخی دیگر، از جمله برخی آپارتمان‌ها که مسکن ارزان قیمتی ارائه می‌کنند، خالی هستند.
بر اساس آمار ارائه شده از سوی شهرداری، بیش از 130 نفر از خانه های خود خارج شده اند.
باران های سیل آسا که اغلب رودخانه جوی نامیده می شوند اواسط نوامبر سال گذشته جنوب غربی BC را درنوردید و بخشهایی از ایم منطقه سیل مرگبار ایجاد کرد، که منجر به میلیاردها دلار خسارت و آواره شدن 14000 نفر شد.
در Merritt، پس از غیرفعال شدن تصفیه خانه فاضلاب، کل شهر در 15 نوامبر تخلیه شد.

Call Now Button