کارشناسان می گویند ممنوعیت خرید ملک از سوی خارجی ها تاثیری بر قیمت املاک و مستغلات بریتیش کلمبیا ندارد

ممنوعیت موقت کانادا برای خرید املاک و مستغلات مسکونی از سوی خارجی ها، پیامی متفاوت به جهان ارسال می کند، آن هم درست در زمانی که این کشور مهاجرت را افزایش می دهد. اما تعداد کمی از کارشناسان انتظار دارند که این قانون تاثیر عمده ای در این استان داشته باشد.

عادل دینانی، مشاور املاک و مستغلات گروه دینانی می گوید، پیامی که به طور گسترده ارسال می شود این است که ما برای تجارت باز نیستیم.

دینانی گفت، با این حال، افرادی که مجوز کار دریافت می کنند هنوز هم می توانند خرید کنند، زیرا آنها در معافیت های ممنوعیت گنجانده شده اند.

اقدامی که دولت نخست وزیر جاستین ترودو در انتخابات گذشته به عنوان ابزاری برای کاهش رقابت در محیطی با افزایش قیمت املاک معرفی کرد از یک ژانویه به اجرا درآمد و قرار است به مدت دو سال باقی بماند.

این مقررات افرادی که شهروند یا مقیم دائم کانادا نیستند را از خرید املاک مسکونی منع می کند.

معافیت‌ها از این ممنوعیت شامل دانشجویان خارجی که عمدتاً در کانادا زندگی کرده‌اند و اظهارنامه مالیاتی را در اینجا تسلیم کرده‌اند، و کارگران خارجی موقت با مجوز کار معتبر که برای سه سال از پنج سال گذشته تمام وقت در اینجا کار کرده‌اند. یا ملکی که قبلاً خریداری شده است، می باشد.

همچنین شامل املاکی به ارزش کمتر از 500,000 دلار یا املاکی که خارج از شهرهای بزرگ یا به اصطلاح “مناطق تجمع سرشماری” ، با جمعیت اصلی حداقل 10000 نفر واقع شده اند.

با این حال، بازارهای املاک کانادا به دلیل نرخ های بهره بالاتر شاهد کاهش قیمت ملک بوده است.

و در بریتیش کلمبیا، مالیات بر خریداران خارجی استانی که 20 درصد تعیین شده بود، خریدهای خارجی را کاهش داده است.

دینانی گفت: به یاد داشته باشید، با مالیات 20 درصدی ما قبلاً چنین بازدارنده‌ای داشتیم.

Brendon Ogmundson اقتصاددان ارشد سازمان گفت: از دیدگاه انجمن املاک و مستغلات، سهم خریداران خارجی در بازار بریتیش کلمبیا در دو سال گذشته به کمتر از نیم درصد کاهش یافته است، بنابراین کاهش آن به صفر معنای زیادی ندارد.

وی گفت: حداقل یک سال در طول همه گیری، ما اساساً مهاجرت را متوقف کردیم و سرمایه گذاری خارجی را متوقف کردیم، و در فروش و قیمت مسکن رکورد داشتیم. بنابراین، واضح است که این بخش مهمی از بازار نیست. این ممنوعیت بیشتر جنبه سیاسی دارد تا اقتصادی.

کارشناسان نگران هستند که این اقدام، استخدام استعدادها را برای شرکت‌های بزرگ‌تر، دشوارتر کند.

Ogmundson اضافه کرد، این ممنوعیت موقت پیام عجیبی به جهان درباره باز بودن کانادا می‌فرستد. حدس می‌زنم در سال آینده متوجه خواهیم شد که آیا به اهداف مهاجرتی خود رسیده ایم یا نه.

Andy Yan مدیر برنامه شهرداری در دانشگاه Simon Fraser گفت، اقداماتی مانند ممنوعیت موقت کانادا چیز جدیدی نیست. نیوزلند، استرالیا، هنگ کنگ و سنگاپور قبلاً محدودیت‌های مشابهی را اعمال کرده‌اند.

یان گفت: این محدودیت فقط برای دو سال است، زمان محدود است، و معافیت‌های قابل توجهی وجود دارد.

Call Now Button