بزرگ ترین حباب قیمتی در بازار مسکن تورنتو

بانک سویسی UBS می گوید، با در نظر گرفتن کاهش قیمت ها در برخی از بازارهای اصلی مسکن جهان ، بازار مسکن تورنتو دارای بزرگترین حباب قیمتی  در جهان است.

در رتبه بندی سالانه این بانک سوئیسی در مورد بازارهای املاک و مستغلات که بیشترین اصلاح قیمتی را در ماه های آینده خواهند داشت، تورنتو موفق به پشت سر گذاشتن هنگ کنگ شده و به بالاترین جایگاه در جهان رسید.

این بانک در گزارش خود نوشت، با افزایش احتمال اینکه بالا رفتن هزینه های وام باعث کندی اقتصاد جهانی و از دست دادن مشاغل شود، رکود در املاک و مستغلات در حال آغاز است.

انتظار می رود در سه ماه آینده در اکثر شهرهای با ارزش بالا، اصلاحات قیمتی قابل توجهی انجام شود.

در طول همه‌گیری نرخ های بهره به طور بی سابقه ای پایین آمد که بازارهای مسکن در سراسر جهان را به سمت جنون خرید سوق داد. اما آن روند باورنکردنی در حال حاضر با افزایش نرخ ها شروع به تغییر مسیر کرده است.

بر اساس گزارش  UBSتداوم افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی کانادا می تواند این روند را تسریع کند چرا که خریداران و مالکان جدید در طول مذاکرات مجدد وام مسکن نه تنها باید نرخ بهره بالاتری بپردازند، بلکه برای واجد شرایط بودن برای وام مسکن نیز ملزم به ارائه درآمد بیشتر هستند.

در این لیست پس از تورنتو ، شهرهای مونیخ و فرانکفورت قرار دارند و ونکوور نیز در رتبه پنجم  دنیا پس از هنگ کنگ  قرار دارد.

Call Now Button