به منظور سرعت بخشیدن به ویزای توریستی کانادا، دیگر اثبات تمکن مالی و بازگشت پس از انقضای ویزا الزام نیست

بر اساس گزارشات، اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC)درپایان سال 2022، بیش از دو میلیون درخواست مهاجرت را در دست بررسی داشت. IRCC نگران است افزایش این آمار میزان اعتماد عمومی به این نهاد را تضعیف کند.

حال دولت فدرال قصد دارد اقدامات ویژه ای برای کاهش حجم درخواست‌های مهاجرتی و سیاحتی منتظر بررسی انجام دهد. به همین منظور اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا  به‌دنبال کاهش یا حذف قابل توجه درخواست‌های ویزای توریستی خود تا فوریه است.

IRCC برای این کار دو گزینه پیشنهاد داده است. در گزینه اول، این بخش حدود 195000 درخواست ویزای توریستی را به سرعت  پردازش خواهد کرد. در گزینه دوم که از سوی شان فریزر، وزیر مهاجرت پیشنهاد شده، دولت از برخی شرایط لازم برای تقریباً 450000 درخواست ویزای توریستی چشم پوشی می کند.

به این ترتیب اتباع خارجی مجبور به اثبات تمکن مالی و بازگشت پس از انقضای ویزا نیستند. اما همچنان از نظر صلاحیت امنیتی بررسی خواهند شد.

فریزر در بیانیه اخیر خود گفت، کانادا اکنون سریع‌تر از قبل از همه‌گیری، درخواست‌های ویزای بازدیدکننده را پردازش می‌کند. بیش از 260,000 ویزا بازدید کننده در نوامبر پردازش شده است، در حالی که میانگین ماهانه حدود 180,000 در سال 2019 بود.

بازدیدکنندگان و مهاجران بالقوه از تأخیر در رسیدگی به پرونده هایشان  بسیار ناامید شده اند و این می تواند به اعتبار IRCC لطمه زده و منجر به تنظیم شکایات علیه IRCC شود.

برخی از متقاضیان  سال‌ها منتظر تصمیم‌گیری بوده اند، برخی دیگر به پایان مجوز کار خود نزدیک می‌شوند اما هنوز نمی‌دانند آیا می‌توانند در کشور بمانند و به کار خود ادامه دهند یا خیر.

IRCC میلیون ها دلار در ظرفیت پردازش خود سرمایه گذاری کرده و صدها کارمند جدید را برای تسریع در تصمیم گیری استخدام کرده است.

Call Now Button