تغییرات آب و هوایی امنیت و رفاه کانادایی‌ها را تهدید می‌کند

سرویس اطلاعات ملی کانادا هشدار داد، تغییرات آب و هوایی تهدیدی جدی و مداوم برای امنیت و رفاه ملی کانادا است. این تغییرات احتمالا موجب می‌شود به علت بالا آمدن سطح دریا، برخی از مناطق کانادا از جمله بخش‌هایی از بریتیش کلمبیا و استان‌های حاشیه اقیانوس اطلس زیر آب برود.

این سازمان همچنین چندین نگرانی از خطرات احتمالی برای امنیت قطب شمال، سواحل و مرزها و فشارهای جدی بر منابع غذایی و آب را در رابطه با گرم شدن کره زمین بیان می‌کند.

در این گزارش همچنین آمده است، کاهش پوشش یخی قطب شمال امکان ناوبری معمولی در گذرگاه شمال غربی و استخراج نفت و ذخایر معدنی را در این منطقه ممکن و از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌کند، بنابراین رقابت قدرت‌های بزرگ برای دسترسی، نفوذ و کنترل بر قطب شمال نیز احتمالاً تشدید خواهد شد.

یک مقام ارشد سرویس اطلاعات ملی کانادا در یک کنفرانس امنیتی در نوامبر ۲۰۲۱ گفته بود، این سازمان علاقمند به ردیابی پیامدهای تغییرات آب و هوایی است و باید تهدیدات اقلیمی را پیش‌بینی کند تا بتواند از دیگر مقامات دولتی حمایت کند.

ویل گریوز، استادعلوم سیاسی دانشگاه ویکتوریا می گوید، گزارش سرویس اطلاعات کانادا چارچوب پیچیده‌تری از تغییرات آب و هوایی، به عنوان یک موضوع امنیتی را که در اکثر سیاست‌ها و اسناد دیگر دولت فدرال می‌بینیم به ما نشان می‌دهد. دیدن این حساسیت اقلیمی از چنین ارگان امنیتی برجسته ایالت کانادا، امیدوارکننده است.

Call Now Button