آتش‌سوزی‌های جنگلی در آلبرتا

مسئولان آتش نشانی اعلام کردند، تعداد آلبرتایی هایی که به دلیل آتش سوزی های جنگلی غیرقابل کنترل مجبور به تخلیه خانه های خود شده اند، افزایش یافته است.

بیش از 19 هزار نفر از اهالی مرکز و شمال استان آلبرتا مجبور به ترک خانه های خود شده اند. هفته گذشته نیز حدود 30 هزار نفر خانه های خود را ترک کردند.

تعداد 87 آتش سوزی فعال وجود دارد که 24 مورد از آنها به عنوان آتش سوزی غیرقابل کنترل طبقه بندی شد. مقامات می گویند، گرمای بی وقفه و باد شدید مقابله با این آتش سوزی ها را دشوار کرده است.

مقامات سازمان آتش سوزی جنگلی می گویند، ممکن است روزهای بدتری در انتظار مردم باشد زیرا دوره اوج آتش سوزی جنگلی که دما در بالاترین حد ممکن و پوشش گیاهی در خشک ترین حالت ممکن است، هنوز فرا نرسیده.

کالین بلر، مدیر اجرایی آژانس مدیریت بحران آلبرتا گفت، جوامع رینبو لیک، لدوک کانتی و استورجن لیک کری نیشن، اخیرا تحت دستور تخلیه قرار گرفته اند و ما تمام تلاش خود را برای محافظت از مردم انجام می ‌دهیم. آلبرتایی‌ ها باید هوشیار باشند و اخبار مربوط به وضعیت آتش ‌سوزی ‌ها را از نزدیک دنبال کنند.

300 نفر از اعضای ارتش کانادا برای کمک به مهار آتش سوزی اعزام شده اند، و پیش بینی می شود حدود 250 آتش نشان نیز آخر هفته از ایالات متحده وارد شوند.

نانسی دادز، شهردار درایتون گفت، نزدیک به دو هفته است که ساکنان این منطقه مجبور به ترک خانه های خود شده اند. حدود 12 هزار نفر از اهالی درایتون ولی و Brazeau County خانه های خود را تخلیه کرده اند.

Indigenous Services Canada نیز اعلام کرد، در ساخت مسکن موقت برای 500 نفر در John D’Or Prairie کمک می کند.

آلبرتا در حال حاضر برای مقابله با آتش سوزی های جنگلی از بیش از 1500 آتش نشان، تجهیزات سنگین و تانکرهای هوایی استفاده می کند.

Call Now Button