دو سال پس از گنبد گرمای مرگبار، B.C هنوز برنامه ای برای ارائه ایرکاندیشنر به نیازمندان ندارد

به نظر می رسد تابستان دوم در BC از راه رسیده است، بدون اینکه پس از گنبد گرمای مرگبار 2021، که جان صدها نفر را گرفت، برنامه ای برای ارائه دستگاه های تهویه مطبوع به آسیب پذیرترین قشرها و کسانی که توانایی خرید آن را ندارند، وجود داشته باشد.

این استان قرار بود سال گذشته یک بررسی را درباره امکان تحویل دستگاه های خنک کننده به عنوان تجهیزات پزشکی برای افرادی که بیشتر در معرض خطر مرگ در اثر گرمای شدید هستند انجام دهد، اما این بررسی در حال حاضر 5 ماه و نیم به تاخیر افتاده است. این بررسی در میان 14 توصیه از یک B.C. coroner’s death review panel بود که نشان داد تقریباً تمام 600 مرگ در داخل خانه و جایی که حداقل دو سوم از خانه‌ها فاقد تهویه مطبوع بودند، روی داده است.

مقامات وزارت بهداشت انتظار ندارند این بررسی تا پایان ماه جون کامل شود و هیچ جدول زمانی قطعی در مورد اینکه چه زمانی یافته های بررسی به طور عمومی منتشر می شود یا اینکه آیا یک برنامه برای ارائه دستگاه تهویه مطبوع معرفی می شود یا نه وجود ندارد.

در حالی که دولت B.C. به مطالعه خود ادامه می دهد، هر دو ایالت واشنگتن و اورگان قبلاً برنامه هایی را در سال گذشته ایجاد کرده بودند که برای کسانی که در معرض خطر و نیاز بیشتری هستند در طول گرمای شدید هوای مطبوع فراهم می کند. در اورگان، دستگاه تهویه مطبوع تا جون سال گذشته بین افرادی که واجد شرایط بودند، توزیع شد.

Gabrielle Peters نویسنده دارای معلولیت و تحلیلگر سیاست که در کمیسیون برنامه ریزی مشورتی شهرداری ونکوور حضور دارد، می گوید، مسخره است، دو سال گذشته و هیچ اراده سیاسی وجود ندارد.

او درخواست کرد نامش از گزارش نهایی حذف شود زیرا با برخی از نتیجه‌گیری‌ها و توصیه‌ها مخالف بود.

او می‌گوید معتقد است دلیلی وجود ندارد که استان نتواند فوراً دستگاه‌های تهویه مطبوع را به برنامه تجهیزات پزشکی موجود اضافه کند تا در دسترس باشند.

امسال B.C. دماهای رکوردشکنی را تجربه می کند، اگرچه به اندازه گنبد گرمایی 2021 نیست.

Rowan Burdge مدیر B.C. Poverty Reduction Coalition گفت، آنها مایلند استان برنامه ای را برای در دسترس قرار دادن دستگاه های تهویه مطبوع برای اقشار آسیب پذیر اجرا کند.

Burdge گفت، داشتن سیستمی برای هشدار دادن به مردم در مورد گرمای شدید یک چیز است، اما همچنین باید ابزاری برای کاهش این گرما برای کسانی که توانایی خرید آن را ندارند یا با موانعی روبرو هستند فراهم کنید.

قانونگذار اورگان در مارس 2022 قانون جدیدی را در پاسخ به گرمای سال قبل که بیش از 100 نفر را در این ایالت کشته بود تصویب کرد. این بودجه برای توزیع دستگاه های تهویه مطبوع در میان کسانی است که توانایی خرید آن ها را ندارند و بیشتر در معرض خطر بیماری های مربوط به گرما در طول رویدادهای گرمای شدید هستند. امسال، ایالت آماده توزیع حدود 3000 دستگاه تهویه مطبوع است.

Call Now Button