آیا افزایش مهاجران کانادا، باعث بالا رفتن قیمت‌ مسکن می‌شود؟

بر اساس داده‌های جدید سازمان آمار کانادا، مهاجرانی که بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ وارد کانادا شده‌اند، جزو سرمایه‌گذاران اصلی بخش مسکن هستند. سهمی که آنها در سرمایه‌گذاری املاک دارند، بیشتر از نسبت جمعیتی آنها در انتاریو است.

این در حالی است که مهاجران تازه‌وارد تقریبا ۲۰ درصد کمتر از غیرمهاجران درآمد دارند و غالبا در ابتدا وارد بازار اجاره می‌شوند و بخش بزرگی از درآمد خود را صرف مسکن می‌کنند.

Ricardo Tranjan، محقق ارشدCanadian Centre for Policy Alternatives می‌گوید: تعداد کمی از مهاجران با سرمایه‌ کافی برای خرید یک‌باره خانه وارد کانادا می‌شوند.

بسیاری از تازه‌واردان در ابتدا به اجاره‌نشینی رو می‌آورند، در نتیجه تقاضا برای واحدهای اجاره‌ای را بالا می‌برند. این باعث جذب سرمایه‌گذاران بیشتری به این بازار می‌شود.

این باعث تمایل بیشتر سرمایه‌گذاران به ساخت کاندو، به جای آپارتمان‌های ویژه اجاره است، چون کاندوها سریع‌تر ساخته می‌شوند و به خاطر قیمت بالاتر سودآوری بیشتری دارند.

به اعتقاد اقتصاددانان، اهداف مهاجرتی کانادا در ورود کارگران ماهر می‌تواند در بلندمدت، باعث افزایش بیشتر قیمت‌ خانه شود.

اما Tranjanمعتقد است، هرگونه افزایش ناگهانی در قیمت‌ها، نه به وضعیت مهاجرتی، بلکه به میزان دستمزدها بستگی خواهد داشت.

وی گفت، تعداد مشخصی موقعیت شغلی با درآمد بالا وجود دارد. اینکه این موقعیت شغلی، توسط یک مهاجر یا یک فرد متولد کانادا اشغال شود، تاثیری در این ندارد که با این درآمد چه چیزی را می توان خرید.

Call Now Button